توافق آتش‌بس مجدد در شهر درعا

دوشنبه 15 شهریور 1400 - 00:17
https://iswnews.com/?p=53459

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ در پایان جلسه نظامیان سوریه و روسیه با بزرگان قبایل درعا و مسلحین مقرر گردید تا آتش بس صورت گیرد و در صورت عدم برآورده شدن شروط دولت سوریه، نظامیان روسی در حملات آینده علیه مسلحین شرکت خواهند کرد.

همزمان با حملات توپخانه‌ای ارتش سوریه علیه مسلحین و درگیری‌های زمینی در حومه محله درعا البلد، کمیته مرکزی درعا (وابسته به مسلحین) به همراه بزرگان قبایل درعا با افسران ارتش سوریه و نظامیان روسی در ورزشگاه درعا دیدار کردند. در پایان این دیدار طرف‌های حاضر در جلسه جهت اجرای آتش بس تا ساعت ۱۰ صبح روز دوشنبه (۱۵ شهریور) به وقت محلی به توافق رسیدند.
در این جلسه که در چارچوب دور جدیدی از مذاکرات برای دستیابی به یک توافق جامع و جدید تشکیل شد، به کمیته مرکزی درعا (مسلحین) اخطار داده شد که در صورت عدم پذیرش شروط دولت سوریه و ادامه درگیری‌ها، نظامیان روسی در حملات آتی علیه مسلحین در درعا البلد شرکت خواهند کرد. همچنین از مسلحین خواسته شد تا هر چه سریعتر تکلیف افراد مسلح مخالف توافق در درعا البلد را مشخص کرده و مقدمات انتقال آنها به شمال سوریه را مهیا کنند زیرا یکی از دلایل نقض آتش بس و ادامه یافتن درگیری‌ها وجود تعدادی از اعضای مسلحین می‌باشد که مخالف توافق با دولت سوریه هستند.

با توجه به جزئیات جلسه امروز ارتش سوریه و مسلحین، در صورتی که توافق جدید اجرا نشود و مسلحین به حضور خود در درعا البلد ادامه دهند، باید شاهد حضور جنگنده‌های روسی در پشتیبانی از نیروهای سوری در نبرد با مسلحین در درعا باشیم.

بیشتر بخوانید:

آخرین اخبار از جبهه درعا، ۱۴ شهریور ۱۴۰۰
ماجرای آغاز مجدد درگیری‌ها در استان درعا چه بود؟
جلسه مشترک مسلحین و روس‌ها در درعا

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.