آخرین اخبار از جبهه پنجشیر، ۱۵ شهریور ۱۴۰۰

دوشنبه 15 شهریور 1400 - 11:44
https://iswnews.com/?p=53470

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ استان پنجشیر بصورت کامل به تصرف طالبان درآمد.

پس از چند روز درگیری سنگین بین مسلحین طالبان و نیروهای احمد مسعود در استان پنجشیر، کنترل مراکز شهرستان‌های پنجشیر و شهرستان‌های ده صلاح، پل حصار و اندراب در استان بغلان به دست طالبان افتاد.
در حال حاضر نیروهای احمد مسعود به کوهستان و ارتفاعات پنجشیر پناه برده‌اند و از سرنوشت و موقعیت احمد مسعود جزئیاتی دردست نیست.

در آخرین نبردهای سنگین روز گذشته که در حومه‌ی شهر روخه و خنج شکل گرفت تعدادی از فرماندهان میدانی احمد مسعود جان باختند و شیرازه خطوط دفاعی نیروهای پنجشیر از هم پاشید. در پی این فروپاشی مسلحین طالبان موفق به پیشروی در شهرستان روخه شده و به شهر بازارک مرکز استان پنجشیر شدند.

مسلحین طالبان در ساختمان استانداری پنجشیر


گفته می‌شود “فهیم دشتی” سخنگوی نیروهای احمد مسعود (خواهرزاده عبدالله عبدالله) و ژنرال “عبدالودود زره” مشاور احمد مسعود (خواهرزاده احمدشاه مسعود) در حمله پهپاد ناشناس (احتمالا متعلق به پاکستان) در منطقه دشتک جان باخته‌اند. همچنین “امرالله صالح” نیز در روزهای گذشته به تاجیکستان متواری شده و از مکان استقرار “احمد مسعود” اطلاعاتی در دست نیست. برخی می‌گویند وی به تاجیکستان رفته و برخی دیگر می‌گویند وی همراه نیروهایش به ارتفاعات پنجشیر پناه برده است.

احمد مسعود در آخرین صحبت‌هایش از پیشنهاد شورای علمای افغانستان برای توقف درگیری‌ها و گفتگو با طالبان در پنجشیر استقبال کرده و خواستار عقب نشینی طالبان از پنجشیر شده بود. اما طالبان مهلت وی را تمام شده دانستند و حملات به پنجشیر را تا تسخیر کامل آن ادامه دادند.

به هر صورت “احمد مسعود” نیز از دور تحولات افغانستان خارج شد و در روزهای آتی بایستی شاهد روند تشکیل حکومت طالبان و واکنش آنها به اتفاقات گوناگون از جمله روابط داخلی و خارجی و همچنین قدرت‌طلبی‌های درون تشکیلاتی آنها باشیم.

نقشه آنلاین پنجشیر

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. دوشنبه, ۱۵ شهریور, ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴

    سلام.خوب اینم از این شخص معلوم حال که خیلی در این چند روز، سنگش رو به سینه میزدن! و کلی حرف از به اصطلاح مقاومت و .. میزدن!. اسباب و وسایلش رو مثل باقی نیروهای غربی (افغانی) بست و جمع کرد رفت..!
    واقعا اونا نمی دونستن! این شخص مال این حرفاست؟! چرا لیدرها و فرماندها (نفوذی در ایران) میدونستن! منتها ایجاد یک جنگ روحی و روانی برای ملت ایران! و سرگرم کردنشون به این مسئله! و امید کذاب برای خودشون اصل بوده.
    بازم از این سرگرمی و اسباب بازی ها،میسازن و به جان افغانستانی ها خواهند انداخت.بازم ماله کش ها! علم کنن پرچم و خالی بندها! میان سوپر قهرمان ازش میسازن..
    اما هیچ کس برای غربگرا ها و لائیک و سکولارها و .. نمی جنگند..این واقعیت محض است! میخواد رضا شاه و محمدرضا شاه! باشه! میخواد اشرف غنی باشه! میخواد بنی صدر باشه! میخواد احمد مسعود باشه و میخواد هرکسی دیگه (از میان مسلمان ) باشه

    پاسخ
  2. علی اس اس دوشنبه, ۱۵ شهریور, ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۲

    اینم ته رفاقت با غرب پاچه خواری غرب یک سوال برنارد لویی بیشرف که کلی کشور به سوی تجزیه بدبختی کشوند کجاست الان ادعای دوستی حمایت از احمد مسعود سر میداد کو پس

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.