شهر بیحان از سیطره ائتلاف سعودی آزاد شد

سه شنبه 30 شهریور 1400 - 14:43
https://iswnews.com/?p=54097

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ در نتیجه عملیات انصارالله در استان شبوه، شهر بیحان از سیطره ائتلاف سعودی آزاد شد.

در حال حاضر حملات انصارالله در سه محور حریب واقع در جنوب استان مارب، وادی مرخه و جاده عتق-مارب ادامه دارد.
قبایل بلحارث نیز پس از عقب نشینی نیروهای ائتلاف سعودی از مدیریت عسیلان با انصارالله وارد مذاکره شده‌اند. این قبایل پیش از این در خصوص میادین نفتی عسیلان با نیروهای منصورهادی اختلاف داشتند که این اختلافات به دلیل پشتیبانی ائتلاف سعودی از دولت مستعفی منصورهادی با شکست و عقب نشینی قبایل بلحارث روبرو می‌شد.

همان طور که در گذشته نیز اشاره کردیم انصارالله در استان شبوه سه هدف عمده را دنبال می‌کند:
۱- قطع جاده عتق-مارب که در حال حاضر محقق شده و این موضوع در آینده نیروهای منصورهادی در مارب و عتق را قطعا با مشکلات جدی مواجه خواهد کرد.
۲- کنترل میادین نفتی عسیلان، شمال عتق و شرق مارب که درآمدهای نفتی دولت مستعفی منصورهادی را محدود خواهد کرد.
۳- خط لوله نفتی بلحاف به مارب که ابزار مناسبی در مذاکرات آتی خواهد بود.

ویدیویی از ورود انصارالله به شهر بیحان

در کل ضربات سهمگین و متعدد دو سال اخیر انصارالله به نیروهای ائتلاف سعودی منجر به فروپاشی نیروی زمینی آنها شده است. تا جایی که علاوه بر مزدوران سودانی و…، مسلحین القاعده و داعش نیز در مقابل انصارالله کاری نمی‌توانند بکنند و مناطق یکی پس از دیگری به کنترل انصارالله درمی‌آید.

این موضوع یک اظهارنظر جانبدارانه نیست بلکه واقعیت جنگ یمن است. انصارالله در ابتدای امر با اتخاذ تاکتیک‌های صحیح و تسلیحات موثر که نتیجه مشاوره‌های مستشاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حزب الله بود، توانست با حملات ائتلاف مقابله کند. این موضوع در کنار سیاست اتحاد با قبایل یمنی و روابط عادلانه با مردم منجر به پیروزی‌هایی شد که در آینده بیشتر درباره‌ی آن خواهیم شنید.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. مختار سه شنبه, ۳۰ شهریور, ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۶

    امیدوارم مارب به زودی ازاد شود

    پاسخ
  2. مهدی سه شنبه, ۳۰ شهریور, ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۳

    حوادث یمن را دنبال کنید که به ظهور مربوط است

    پاسخ
  3. محمد سه شنبه, ۳۰ شهریور, ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۶

    الله اکبر

    پاسخ
  4. سیدعلی سه شنبه, ۳۰ شهریور, ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۷

    الحمدلله، خبری که موجب شادی دل و ارامش ذهنه

    پاسخ
  5. رضا سه شنبه, ۳۰ شهریور, ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۹

    الله اکبر انصارالله دوباره داره خوشحالمون میکنه

    پاسخ
  6. چهارشنبه, ۳۱ شهریور, ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۳

    سلام.خدا شکر.عجب ضربه شدید و سختی خوردن! ظاهرا صداش رو هم هنوز در نیاوردن! .. به نظر من،الان خطوط دفاعی مارب باید در وضعیت بسیار بدی قرار گرفته باشه! هر لحظه میره،که مارب در محاصره نظامی قرار بگیره! (با توجه به اینکه قسمت چاه نفت بالایی مثل جنه و .. دارن هم پیمان انصارالله میشن)!
    سقوط یک دفعی،ضربه روحی شدید به خطوط دفاعی از مارب تا شبوه میزنه! . البته از لحن صحبت کردن،وزیر دفاع یمن،مشخص بود،برنامه ویژه دارن! و چیزهای رو اطلاع دارن،که ما خبر نداریم! ..(حالا بخشی امروز مشخص شد ! اما بخش زیادترش،روزها بعدی مشخص میشه)
    سقوط استان نفت خیز شبوه،ضربه سخت است! اما بدتر از اون،محاصره و زیر اتش رفتن،خطوط پشتیبانی! مارب، فاجعه براشون به بار میاره! ظاهرا خبرهای خوبی از (بالاتر از )استالینگراد! در یمن در حال رخ دادن! و قرار لشکر جبهه جهانی! سیلی سختی از خدا بخورند..!
    شما و کل ظالمین جهان! برای جهان،تایین و نقش نمی کنید! شما صاحب جهان نیستید!شما قادر نیستید،ذره خاک رو بدون اجازه خدا جابجا کنید! غلط میکنید و بی جا می کنید،به هر اسم و عنوانی بر مردم مسلمان یمن تایین و تکلیف میکنید!
    حالا صدایی خورد شدن امریکا،انگلیس،اسرائیل،ترکیه،داعش،القاعده (و برخی به ظاهر همپیمانان ما! که نام نمی ببریم!) و همه کشورها غربی! که پشتیبان نابودی و نسل کشی یمنی ها بودن! و تفکرات رقتبارشون رو میخواستن،بر مردم یمن تحمیل کنند! رو می شنویم!

    این تازه شروع است! به زودی انصارالله،دم مرز کشورهای غربی خواهد بود… تمدن بزرگ اسلامی رو شکل خواهد داد. و تمدن شیطانی و ازار و اذیت شما در جهان رو پایان خواهند داد…
    عزت تنها در دستان خداست .

    پاسخ
    1. وافن اس اس شنبه, ۳ مهر, ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۷

      دقیقا
      سلام خداوند بر جنگجویان یمنی

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.