افزایش عملیات‌های هوایی روسیه علیه داعش

شنبه 10 مهر 1400 - 19:27
https://iswnews.com/?p=54504

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” بر اثر حملات جنگنده های روسیه علیه مواضع و اماکن انتشار داعش در بیابان های شرقی سوریه در چند روز اخیر دستکم ۲۰ تروریست داعشی کشته شدند.

در طول چند روز اخیر، عملیات های هوایی ارتش روسیه در بیابان های شرقی سوریه در استانهای حمص، دیرالزور و جنوب الرقه به طرز چشمگیری افزایش یافته است. بر اساس آخرین اطلاعات میدانی، بر اثر بیشتر از ۴۰ حمله هوایی در دو روز گذشته دستکم ۲۰ عضو داعش کشته و تعداد زیادی مجروح شدند.

بیشتر حملات هوایی در مناطقی مانند بیابان های اطراف منطقه اثریا، الرصافه، السخنه و بیابان های اطراف شهر تدمر و همچنین بیابانهای شرقی دیرالزور علیه تجمعات، مواضع و مخفیگاه‌های داعش انجام می شود.

ذکر این نکته قابل توجه است که تاکنون عملیات های پاکسازی متعددی توسط ارتش سوریه و با پشتیبانی متحدان این کشور در مناطق بیابانی شرق سوریه انجام شده است. با این وجود و علیرغم تلاش های صورت گرفته، تهدید هسته های داعش در بیابان های شرقی سوریه همچنان احساس میشود و بصورت هفتگی و ماهانه شاهد حملات بزن در رویی این گروه تروریستی علیه نفرات، زرهی و بعضا پایگاه های کوچک ارتش سوریه و نیروهای مقاومت در این مناطق هستیم.

البته این موضوع تنها مختص به مناطق تحت کنترل دولت سوریه در جنوب رود فرات نمی شود و مناطق شمالی رود فرات، جایی که در رصد دائمی نیروهای آمریکایی و SDF می‌باشد نیز از تهدیدات داعش خالی نیست و به صورت روزانه و هفتگی شاهد تحرکات و عملیات های بزن در رویی داعش هستیم.

در این راستا به نظر میرسد که یک طراحی مجدد و برنامه عملیاتی ویژه و بلند مدت جهت پاکسازی بیابانهای شرقی سوریه و برای به حداقل رساندن تحرکات داعش در این مناطق نیاز باشد؛ برنامه ای که بصورت مشترک توسط نیروهای عراقی و سوری در دو سوی مرز پیاده سازی شود.

برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.