آخرین اخبار از جبهه درعا، ۱۱ مهر ۱۴۰۰

یکشنبه 11 مهر 1400 - 17:00
https://iswnews.com/?p=54572

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ پس از پیوستن دو شهر شهر نوی و جاسم در استان درعا به طرح مصالحه ملی، ارتش سوریه در این مناطق مستقر گردید.

در ادامه طرح مصالحه ملی، دو شهر نوی و جاسم به این طرح پیوسته و مسلحین سلاح‌های خود را تحویل ارتش سوریه دادند. ارتش سوریه نیز با استقرار در مکان‌های موقت در این دو شهر، اقدامات لازم را جهت تعیین تکلیف سربازان فراری و مسلحین آغاز کرده است.

تاکنون چند واحد از نیروهای ارتش سوریه در مناطق مختلف شهر نوی مستقر شده‌اند. از شهر جاسم نیز خبر می‌رسد که همچنان مسلحین در حال ورود به مرکز موقت ارتش سوریه جهت تحویل سلاح و حل و فصل اوضاع خود می‌باشند.

گفتنی است که پس از کاهش تنش و درگیری‌ها در استان درعا که در نتیجه مذاکرات میان ارتش سوریه و مسلحین با میانجیگری روس‌ها صورت گرفت، مناطق درعا البلد، یادوده، طفس، تل شهاب، زیزون، مزیرب، داعل و ابطع به طرح مصالحه وطنی پیوستند.

بیشتر بخوانید:
آخرین اخبار از جبهه درعا، ۵ مهر ۱۴۰۰
آخرین اخبار در جبهه درعا، ۲ مهر ۱۴۰۰
آخرین اخبار از جبهه درعا، ۳۱ شهریور ۱۴۰۰

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. دوشنبه, ۱۲ مهر, ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۴

    سلام.مساحت بزرگی هم هست.به نظر از همون اولم،باید درعا رو عاری از مسلحین میکردن،که الان بعد از چند سال اتش زیر خاکستر نشن.انشالله که ساکن منطقه درعا،طمع ازادی و عدم کشت کشتار رو بعد از سالیان دراز رو بچشن و اون منطقه امن بشه.

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.