نظامیان چینی وارد پایگاه بگرام شدند

دوشنبه 12 مهر 1400 - 16:38
https://iswnews.com/?p=54622

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ منابع محلی در شهرستان بگرام از ورود نظامیان چین به پایگاه نظامی بگرام خبر دادند.

براساس اظهارات منابع محلی در شهرستان بگرام واقع در استان پروان، هواگردهای حامل نظامیان چین شامگاه شنبه ۱۰ مهرماه وارد پایگاه بگرام شده‌اند. ساکنان محلی این منطقه مدعی‌اند که نورافکن‌های باند فرودگاه بگرام پس از خروج نظامیان آمریکا و ناتو تا شنبه شب روشن نشده بود و این موضوع برای نخستین بار در این مدت صورت گرفته است. همچنین برخی ساکنان از دیده شدن نظامیان چینی در اطراف پایگاه نیز اطلاع داده‌اند.

در همین راستا “بلال کریمی” معاون سخنگوی طالبان با رد خبر ورود نظامیان چینی به پایگاه نظامی بگرام گفت که نظامیان هیچ کشوری از جمله چین حق ورود به خاک افغانستان را ندارند.

پایگاه بگرام از بزرگترین پایگاه‌های نظامی در افغانستان به شمار می‌رود که دارای امکانات وسیعی است. نظامیان آمریکا و ناتو این پایگاه را در تاریخ ۱۱ تیر سال جاری تخلیه کرده‌اند.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. علی اس اس سه شنبه, ۱۳ مهر, ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۲

    احتمال اینکه مخفیانه رفته باشن هست چون پایگاه بزرگی شایدم هم طالبان داره انکار میکنه که بگه خبری نیست معلوم نیست ولی سوال پیش میاد امریکا بعد خروجش مگه چیزی هم از خودش بجا گذاشته که کسی بخواد وقت هزینه انرژی صرفه کنه

    پاسخ
  2. .. سه شنبه, ۱۳ مهر, ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۱

    سلام.جالبه،بعد از این همه خبرها زرد! (جبه غربی علیه طالبان) بازهم شما در سایت خبرهای این چنین میزارید؟! جالبه،که جبهه غربی(در قالب گروهک ها و شخصت معلوم الحال افغانستانی و ..) میگفتن،طالبان افراطی و دینی و ..! الان چطوری چنین افرادی،به ظن انها،تونستن با بی دین ها یکی بشون؟!(غربگراها! خودشون،هم خودشون و حرفاشون! رو هم قبول ندارن!)
    کاملا مشخصه،که هر خبری و شایعه و .. بتونن برعلیه حکومت حال حاضر افغانستان می نویسن! هیچ منطقی هم ندارن،جزء اینکه امریکا و غرب دوباره برگردن به افغانستان! تا ریشه مردم مسلمان منطقه رو از جا بزنن!
    یارو ۲۰ سال گروهش تویه خواب بوده! درد و زجر بدبختی مردم افغانستان هیچ بوده براش و کاری نمی کرده! اما حالا که طالبان اومده،شروع میکنه به حرف زدن جنگ و ..! جالبه جنگ میشه،جیم فنگ میزنه میره انور اب! بازم از رو نمیره! ..ماله کش هاش در ایران! براش شاخ برگ درست میکن! (البته برای ما ایرانی ها تازگی نداره! وقتی هنوز بعد از ۴۰ سال گروه ها مسخره پادشاهی و .. هستن!)
    قشنگ مشخصه،دارن از وضعیت ساده دلی مردم افغانستان سوء استفاده میکن!.. هرچند مردم افغانستان هم باهشون همراهی نمی کن! به اندازه کافی جنگ و خونریزی و تحقیر توسط غربی و امریکایی ها رو کشیدن..

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.