به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ شامگاه دوشنبه سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در خصوص آخرین تحولات لبنان و منطقه به سخنرانی پرداخت.

سیدحسن نصرالله در خصوص انتخابات پارلمانی لبنان گفت: حزب الله به دنبال برگزاری انتخابات در زمان از پیش تعیین شده است و پس از رایزنی‌ها با گروه‌ها و طرف‌های مختلف سیاسی به این نتیجه رسیدیم که هیچ یک از طرفین موافق با تمدید فعالیت پارلمان کنونی نیست.

دبیرکل حزب‌الله در خصوص مشکلات برق در لبنان گفت: از دولت می‌خواهیم که برق را در صدور اولویت و دستور کار خود قرار دهد و باید به پیشنهاد وزیر خارجه ایران جهت حل مشکل برق لبنان پاسخ داد.

سیدحسن در ادامه سخنرانی خود به واردات سوخت ایران به لبنان اشاره کرد و گفت: مرحله دوم واردات سوخت، در ماه اکتبر صورت خواهد گرفت. وی با اشاره به اقدامات و کمک‌های ایران و سوریه جهت انتقال سوخت به لبنان تاکید کرد که مقامات دولتی لبنان هیچ اقدام مثبتی در این زمینه برای این کشور انجام ندادند.

نصرالله در خصوص ماجرای انفجار بندر بیروت گفت: ما خواستار تحقیق درباره انفجار در بندر هستیم و بر آن تأکید داریم.

دبیرکل حزب‌الله با اشاره به انفجار چند روز قبل در شهر قندوز افغانستان اظهار داشت: بسیار دردناک بود و ما در غم خانواده‌های مظلوم شریک هستیم و این حادثه را محکوم می‌کنیم. وی گفت: گروه تروریستی داعش این جنایت را مرتکب شد، و آمریکا نیز مسئول این جنایت است زیرا آمریکا داعش را از عراق به افغانستان منتقل کرد. وظیفه امروز داعش، ایجاد تنش داخلی است که به جنگ داخلی در افغانستان منجر شود.
سؤال این است که چرا آمریکا داعشی‌ها را به افغانستان منتقل کرد؟ آمریکایی‌ها مرحله پساخروج از افغانستان را تدارک دیده‌اند. این مرحله همان فراهم سازی مقدمات آغاز جنگ داخلی در افغانستان است.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.