مرکز مدیریت العبدیه آزاد شد

جمعه 23 مهر 1400 - 14:31
https://iswnews.com/?p=55087

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ با خروج نیروهای منصورهادی از مرکز مدیریت العبدیه این منطقه به طور کامل به کنترل انصارالله درآمد.

همچنین “عبدالله السقاف” خبرنگار میدانی شبکه المسیره، با انتشار تصویری از مرکز مدیریت العبدیه آزادسازی این منطقه از سیطره ائتلاف سعودی را تایید کرد.

مدیریت العبدیه با حدود ۱۵ هزار نفر جمعیت یکی از شهرستان‌های جنوبی استان مارب است که مابین استان‌های البیضاء و شبوه قرار دارد. اکثر مناطق مدیریت العبدیه در جریان عملیات اخیر انصارالله در غرب شبوه و جنوب مارب آزاد شد. اما برخی از قبایل بنی عبد که در مرکز این مدیریت ساکن هستند تحت فشار نیروهای منصورهادی از در مخالفت با انصارالله درآمدند و راه درگیری مسلحانه را پیش گرفتند. پس از پیشروی انصارالله در مدیریت حریب و تکمیل شدن محاصره العبدیه گفتگوهایی بین انصارالله و بزرگان قبایل بنی عبد انجام گرفت که طی آن قرار شد نیروهای منصورهادی از مسیرهای امنی که انصارالله مشخص می‌کند، از العبدیه خارج شوند و مناطق نیز تحت کنترل قبایل و نمایندگان انصارالله قرار گیرد؛ اما ائتلاف سعودی این گفتگوها را رد کرد و با بمباران سنگین العبدیه درگیری‌ها را تشدید کرد. این درگیری‌ها تا دیروز جریان داشت تا اینکه قبایل تصمیم به تسلیم و خروج نیروهای منصورهادی گرفتند. در حال حاضر توافق انجام شده و انصارالله وارد مرکز العبدیه شده‌اند، اما مسیرهای امن همچنان تحت بمباران جنگنده‌های ائتلاف سعودی قرار دارد و روند اجرای این توافق محلی با کُندی روبروست.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. محمد جمعه, ۲۳ مهر, ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۹

    سلام خسته نباشید سوالی داشتم چرا انصارالله به سمت جنوب سد مارب در طرف دیگه رودخانه پیشروی نمیکنه آیا دلیل خاصی داره
    سوال دیگه هم اینکه آیا احتمال آزاد سازی شهر مارب در هفته های آینده هست یا نه

    پاسخ
  2. گپ جمعه, ۲۳ مهر, ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۸

    ببخشید می شود درباره ی اتفاقات اخیر سودان و اتیوپی توضیحاتی دهید ممنون میشم

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.