به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ بر اثر انفجار تروریستی در مسجد جامع فاطمیه واقع در شهر قندهار دستکم ۴۰ نفر از نمازگزاران شهید و بیشتر از ۶۰ نفر زخمی شدند.

براساس اظهارات منابع محلی این حمله توسط چند عامل انتحاری در مسجد جامع فاطمیه (یا امام بارگاه) واقع در منطقه یکم شهر قندهار و در هنگام اقامه نماز جمعه صورت گرفته است.

در خصوص جزئیات و تعداد عاملان این جنایت گزارش های ضد و نقیضی وجود دارد و برخی شاهدان تعداد انتحاریها را سه فرد انتحاری عنوان کرده‌اند. همچنین گفته می‌شود مهاجمین پس از ورود به مسجد ابتدا نمازگزاران را به رگبار بسته و سپس اقدام به عملیات انتحاری در نزدیکی محراب مسجد کرده‌اند.

اکثر شهدا و زخمی‌های این حمله تروریستی به بیمارستان منتقل شده و آمار شهدا و زخمی‌ها بیش از صد نفر عنوان شده است. آمار تلفات همچنان در حال افزایش است.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان در پیامی، با خانواده های قربانیان این حادثه ابراز همدردی کرده و انفجار در مسجد شیعیان در قندهار را محکوم کرد. وی عنوان کرد که عاملین این حوادث بزودی توسط طالبان دستگیر و محاکمه خواهند شد.

این انفجار دومین حمله تروریستی علیه مساجد شیعیان در افغانستان است. جمعه گذشته نیز مشابه همین حمله تروریستی در مسجد جامع سیدآباد واقع در شهر قندوز انجام گرفته بود که منجر به شهادت و زخمی شدن بیش از ۳۵۰ نفر از نمازگزاران شده بود. داعش مسئولیت این حمله را به عهده گرفته بود و احتمال می‌رود که مسئولیت جنایت امروز قندهار را نیز به عهده بگیرند.

داعش با انتشار تصویر عوامل حمله تروریستی به مسجد شیعیان در شهر قندهار با نام های “انس الخراسانی” و “ابو علی البلوشی” نحوه عملیات را مطابق جزئیات ذکر شده از سوی بازماندگان و مجروحین این جنایت ذکر کرد. در این بیانیه به حمله مسلحانه این دو نفر به نیروهای امنیتی مسجد و همچنین اقدام به عملیات انتحاری در جمع نمازگزاران اشاره شده است.
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. امیر شنبه, ۲۴ مهر, ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰

    بای ذنب قتلت….. ؟

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.