به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ در پی شکست‌های پیاپی ائتلاف سعودی در جبهات مارب، فرماندهی ائتلاف در حال انتقال اتاق فرماندهی ائتلاف از مارب به حضرموت است.

براساس اظهارات رسانه‌های تابع ائتلاف سعودی در مارب، فروپاشی جبهات غربی و جنوبی مارب ائتلاف سعودی را ناچار به انتقال اتاق فرماندهی خود از مارب به شهر سیئون در استان حضرموت کرده است.

پیش از این ائتلاف سعودی در حال آماده‌سازی مراکز جدید خود در شهر عتق مرکز استان شبوه برای فرماندهی عملیات در یمن بود، اما پیشروی انصارالله در مدیریت‌های بیحان، عسیلان و مرخه العلیا مانع از اجرای این جابجایی شد و شهرهای حضرموت جایگزین مرکز استان شبوه شدند.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. ناصر شنبه, ۲۴ مهر, ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۳

    از اونجا ان شا الله میرن عمان

    پاسخ
  2. .. شنبه, ۲۴ مهر, ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۰

    سلام.احتمالا فهمیدن که یمنی ها بر سر مذاکرت فریب نمی خورن!(و این دفعه نقششون درست نمی گیره،بری تلف کردن وقت یمنی ها)! ولی واقعا انتقال فرماندهی و .. هزینه زیادی داره! عجب نفسی دارن! مشخصه که امریکا و غرب دارن پول پاشی میکن!
    ولی به نظر من،این انتقال فرمانده کاربردی نداره! دیگه مهم تر از مارب نیست!فقط می مونه عدن! تازه شبوه خیلی بد جبه اش فروپاشی کرده! هر لحظه ممکن،با نقشه ها جدید انصارالله،یکی از خطوط جبهه به همین شکل فروپاشی کنه!
    انصارالله خیلی نسبت به گذشته پیشرفته و پر از تاکتیک ها نظامی شده،دیگه مگر اینکه،خود امریکا و غرب به صورت مستقیم مستقیم بیان در خطوط اول جبهه،که بتونن کاری کنن! که تازه اونم موقتی! و نمی تونه کاری کنه! روحیه انصارالله های بشدت بالا میره،و خیلی زود امریکا و غرب رو در یمن شکست میده! (چون الان بیشتر با قبایل در ها گفتگو! با امریکا که گفتگو نمی کن! میزن ریزشون میکنه!)
    منتها نقشه امریکا و غرب،کاملا مشخص،که دارن وقت میخرن! میدون شکست میخورن! ولی میخوان وقت بخرن! تا هی پیروی انصارالله رو تاخیر بی اندازن! قصدشون اینکه،به اسم مذاکره و… یک سری درخواست ها بدن! که انصارالله ضعیف کنه!(نقشه مثل لبنان! یا عراق! تویه یمن پیاده سازی کن! که یک ملت چند پارچه بسازن) ولی انصارالله مال این حرف ها نیست! .. خدا انشالله یک پیروز بزرگ بهشون .. که جزو مظلوم ترین ملت ها در قرن ۲۱ هستن! تونستن کارها عظیم انجام بدن.

    پاسخ
    1. A یکشنبه, ۲۵ مهر, ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۸

      شاید هم آمریکا از عمد به سعودی ها کمک نمیکنه تا حوثی ها (انصار الله) قدرت بگیره تا آمریکا از این طریق یک اهرم فشار علیه عربستان داشته باشه تا از این طریق بتونه عربستان رو مجبور به عادی سازی روابط با اسرائیل و همراهی بیشتر با سیاست های خودش بکنه، عین گروه های مسلح کردی (پ ک ک و…) که تبدیل به موی دماغ ترکیه شدن، انصار الله هم واسه عربستان حکم پ ک ک رو داره با این فرق که پ ک ک پایگاه مردمی محکمی نداره و همین کار ترکیه رو برای مقابله با این گروه راحت تر کرده اما انصار الله پایگاه مردمی محکمی داره.

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.