حمله به پایگاه آمریکایی التنف در جنوب سوریه

چهارشنبه 28 مهر 1400 - 23:26
https://iswnews.com/?p=56144

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ مواضع نظامیان ارتش آمریکا و مسلحین تحت حمایت آنها در منطقه التنف واقع در منطقه مثلث مرزی میان سوریه، عراق و اردن هدف حمله قرار گرفت.

شامگاه چهارشنبه (۲۸ مهرماه) منابع محلی از شنیده‌شدن صدای انفجار در پایگاه التنف متعلق به نظامیان آمریکایی خبر دادند. دقایقی بعد مشخص شد که مواضع نیروهای نظامی آمریکا و مسلحین “مغاویر الثوره” در پایگاه التنف هدف حمله (احتمالا) ترکیبی پهپادی و راکتی قرار گرفته است.
برخی منابع مدعی اند که این حمله توسط پهپادها صورت گرفته و دستکم پنج فروند پهپاد پایگاه التنف را مورد هدف قرار داده اند و تلاش سامانه‌های آمریکایی مستقر در پایگاه جهت سرنگون کردن پهپادهای مهاجم بی‌نتیجه بوده است.

یک مقام نظامی سنتکام در مصاحبه با رسانه‌ها اظهار داشت: هیچ یک از نیروهای آمریکایی مستقر در این پایگاه مجروح نشده‌اند. فرماندهی مرکزی آمریکا اعلام کرد: آمریکا حق دفاع از خود در ماجرای حمله به پایگاه التنف در سوریه را محفوظ می‌داند و پاسخ به این حمله در زمان و مکان مناسب صورت خواهد گرفت.

این مرکز تروریستی در حالی نیروهای محور مقاومت را تهدید می‌کند که هفته گذشته پس از حمله هوایی اسرائیل به تدمر که با استفاده از حریم هوایی اردن و منطقه التنف انجام شد، اتاق عملیات متحدین سوریه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: “به تلافی این حمله و انتقام خون شهدا و مجروحان به این حمله پاسخ خواهیم داد و پاسخ بسیار سخت خواهد بود.”

با توجه به حوادث هفته گذشته به نظر می‌رسد حمله راکتی/پهپادی علیه مواضع اشغالگران آمریکایی در التنف در پاسخ به حملات موشکی اسرائیل باشد که در دو نوبت مواضع نیروهای مقاومت در فرودگاه تیفور و منطقه تدمر را بمباران کرده بودند.

تاکنون جزئیات دقیقی از میزان خسارتها و تلفات نیروهای آمریکایی منتشر نشده است. اما اگر تلفات وارد شده به اندازه کافی کاری و موثر نباشد مشخصا به مانند عملیات های مشابه گذشته، بازدارندگی کافی برای محور مقاومت در سوریه ایجاد نخواهد شد و مجددا شاهد تجاوزات و بمباران های ادامه دار اسرائیل و آمریکا علیه مواضع نیروهای مقاومت در این کشور خواهیم بود.

منطقه التنف در جنوب شرق سوریه سال‌هاست که در اشغال نیروهای آمریکایی قرار دارد و نیروهای ارتش سوریه و نیروهای مقاومت اجازه نزدیک شدن به شعاع ۵۵ کیلومتری این منطقه را ندارند. (نقشه آنلاین)

تصاویر ادعایی از آثار حمله به پایگاه آمریکایی التنف در جنوب سوریه
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. .. پنجشنبه, ۲۹ مهر, ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷

    سلام.چرت پرت میگه! مگه کارتون چرت پرت تام جری! یا بازی کامپیوتری،که موشک و راکت خورده باشن! هیچشون نشده باشه! تازه اگر هیچشون نشده باشه،چرا تهدید میکن جبران میکن!
    مشخص خورده! درستم خورده،که بدجوری عصبانی شدن!
    کار خوبی بوده! مشخصه،یکی از دلیل این حمله،احتمالا حمله تروریستی تکفیری امریکا و غرب ! به دمشق بوده(دیروز) . که پاسخ اونم دریافت کردن! این کارها باید حداقل ۲ تا ۳ سال پیش صورت میگرفت!
    حمله به مراکز در حسکه! حمله به التنف! به جولان! (منظور پایگاه نظامی تروریست ها در منطقه کرد نشین! تروریست التنف و تروریست ها اسرائیلی در جولان)
    همچنی به ادلب و حلب هم همینطوری! وقت تلف بشه،ادم ها بی گناه بیشتری شهید میشن. توسط این رذل ها.

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.