نشست وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان در ایران

چهارشنبه 5 آبان 1400 - 17:03
https://iswnews.com/?p=56520

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ دومین نشست وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان در تهران پایتخت ایران برگزار شد.

این نشست با حضور وزرای خارجه‌ی کشورهای ایران، پاکستان، ازبکستان، ترکمنستان و تاجیکستان، و شرکت مجازی چین و روسیه پیرامون تحولات افغانستان، مبارزه با تروریسم، تشکیل دولت فراگیر و تلاش برای جلوگیری از وقوع فاجعه انسانی ناشی از فروپاشی اقتصادی و… تشکیل شد.

“حسین امیرعبداللهیان” وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در این نشست همکاری با همسایگان در حل بحران‌ها، احترام به حاکمیت، حفظ تمامیت ارضی و عدم دخالت در امور دیگران را سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد.
“سرگئی لاوروف” وزیر خارجه روسیه در صحبت‌های خود از همسایگان افغانستان خواست که استقرار مجدد نظامیان آمریکایی و ناتو در کشورهای خود را نپذیرند.
“آنتونیو گوترش” دبیر کل سازمان ملل متحد نیز از طریق ویدیوی ضبط شده در نیویورک، ضمن ابراز نگرانی از موارد نقض حقوق بشر و افزایش حملات مسلحانه، خواستار مبارزه با تروریسم و قاچاق مواد مخدر شد.

نشست اول کشورهای همسایه افغانستان در تاریخ ۱۷ شهریور و به صورت مجازی و با میزبانی پاکستان برگزار شده بود. کشورهای همسایه افغانستان در این نشست‌ها بر تداوم داشتن جلسات و ارائه‌ی راه حل مشترک تاکید کرده‌اند.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.