آخرین اخبار از جنگ مالی، ۹ آبان ۱۴۰۰

یکشنبه 9 آبان 1400 - 20:54
https://iswnews.com/?p=56704

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ طی درگیری‌های یک ماه اخیر ارتش مالی و تروریست‌ها بیش از ۳۹ نفر کشته و ۱۶ نفر زخمی شده‌اند.

طبق گزارش خبری نیروهای مسلح مالی روز گذشته ۳۰ اکتبر (۸ آبان)، در دو حمله‌ی مجزا در غرب و مرکز مالی، ۷ نفر از نظامیان ارتش مالی کشته و ۳ سرباز دیگر زخمی شدند.
در این حملات یک کاروان ارتش در نزدیکی شهر موردیه واقع در غرب مالی هدف حمله تروریست‌ها قرار گرفت که در نتیجه آن ۲ نفر کشته و ۲ نفر دیگر زخمی شدند. علاوه بر این، در شهر سگو واقع در مرکز مالی، خودروی گشتی ارتش هدف انفجار یک مین در محله نینجلا قرار گرفت و منهدم شد.
نیروهای مسلح مالی از کشته شدن ۵ نفر سرنشین این خودرو خبر داده و عوامل این حمله را که دو نفر بوده‌اند، مورد پیگرد قرار داده است.

موقعیت مناطق سگو و موردیه

این حملات در حالی انجام گرفته است که نیروهای ارتش مالی در اوایل ماه اکتبر نیز دو حمله مرگبار دیگر را متحمل شده‌اند. این حملات عبارتند از:
۱- حمله تروریست‌ها به پست بازرسی ارتش در منطقه آچاران واقع در تیمبوکتو در شمال مالی که طی آن یک سرباز ارتش و چهار نفر از تروریست‌ها کشته شده‌اند. این حمله در تاریخ ۱۷ اکتبر ۲۰۲۱ میلادی (۲۵ مهر) رخ داده است.
۲- حمله دوم عملیات مسلحانه تروریست‌ها در ۶ اکتبر (۱۴ مهر) به کاروان ارتش مالی در محور کورو-باندیاگارا واقع در مرکز مالی بود که طی آن که ۱۶ نفر از نظامیان مالیایی کشته و ۹ نفر دیگر زخمی شدند. در این درگیری همچنین ۱۵ نفر از تروریست‌ها کشته و ۲۰ دستگاه موتورسیکلت توسط ارتش منهدم و توقیف شد.

موقعیت مناطق تیمبوکتو و باندیاگارا

با توجه به نحوه حملات و موقعیت گروه‌های مختلف در کشور مالی، بنظر می‌رسد هر چهار حمله اخیر در مالی توسط مسلحین گروه جماعه نصره الاسلام و المسلمین انجام گرفته باشد.

کشور مالی از سال ۲۰۱۲ میلادی با بحران های امنیتی، سیاسی و اقتصادی جدی مواجه بوده است. قیام‌های استقلال طلبانه، حملات گروه‌های جهادی و خشونت های بین جوامعی با وجود حضور نیروهای سازمان ملل، فرانسوی و اروپایی باعث کشته شدن هزاران نفر و آواره شدن صدها هزار نفر در منطقه ساحل آفریقا شده است.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. مصطفی دوشنبه, ۱۰ آبان, ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۵

    مالی را در نقشه آنلاین بیارید

    پاسخ
  2. محمد چهارشنبه, ۱۲ آبان, ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۰

    سلام کدوم طرف از مالی طرف درسته و آیا گرایشی ضد استعماری همگام با ایران در اون کشور هست یا گرایشی به ایران هست یا نخ

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.