حملات داعش در ننگرهار ادامه دارد!

دوشنبه 17 آبان 1400 - 09:39
https://iswnews.com/?p=57121

به گزارش پایگاه تحلیلی تحولات جهان اسلام؛ در ادامه‌ی سلسله حملات عوامل گروه تروریستی داعش به مسلحین طالبان در استان ننگرهار، ۳ نفر از اعضای طالبان کشته و چند نفر دیگر زخمی شده‌اند.

بر اساس اطلاعات موجود، حمله داعش در دو مرحله صورت گرفته است. در مرحله اول ابتدا یک بمب در مسیر خودروی نظامی طالبان در ناحیه دوم شهر جلال آباد منفجر شد و در مرحله دوم نیز مسلحین داعش با سلاح های سبک با مسلحین طالبان درگیر شدند. در این راستا برخی منابع رسانه‌ای از کشته شدن ۸ نفر اطلاع خبر داده‌اند که با اطلاعات منابع محلی مطابقت ندارد.

این حمله در حالی صورت می‌گیرد که حملات داعش وارد فاز جدیدی از درگیری‌های مسلحانه شده است و تنها در یکی از حملات مسلحانه داعش در هفته‌ی گذشته، ۴ نفر از جمله یک خبرنگار جان باخته بودند.

پس از روی کار آمدن طالبان در افغانستان، حملات داعش در ننگرهار به شدت افزایش یافته است و می‌توان گفت این استان در حال حاضر ناامن ترین منطقه در افغانستان است.

با توجه به پیشینه‌ی حملات داعش به مسلحین طالبان در استان ننگرهار، حملات روز گذشته نیز توسط عوامل داعش انجام گرفته است.
داعش اخیرا اینفوگرافیکی از عملیات های خود از تاریخ ۱ تا ۲۷ ماه ربیع الاول (۱۶ مهر تا ۱۲ آبان) منتشر کرده است که در آن مدعی اجرای ۳۴ عملیات در افغانستان شده است که منجر به تلفات ۶۴۴ نفر از مسلحین طالبان، نظامیان پاکستان و دولت پیشین افغانستان و همچنین شیعیان شده است.

اینفوگرافیک داعش از حملات اخیر در افغانستان
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. .. دوشنبه, ۱۷ آبان, ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶

    ارتش امریکا و غربی،که هرگز از افغانستان خارج نشدن! داعش همان امریکا و غرب است..دقیقا! و بهتر از انها کشتار و نسل کشی مسلمان رو ادامه میدهد.

    پاسخ
  2. A دوشنبه, ۱۷ آبان, ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵

    میشه گفت آمریکا با حمایت پنهانی از داعش داره از طالبان و حامی اصلی طالبان (پاکستان) انتقام میگیره.

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.