آخرین اخبار از سودان، ۲۲ آبان ۱۴۰۰

شنبه 22 آبان 1400 - 19:18
https://iswnews.com/?p=57327

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ اعتراضات علیه کودتای ارتش سودان در پایتخت سودان و چند شهر دیگر همچنان ادامه دارد.

در پی سلسله اقدامات ارتش سودان پس از کودتای اخیر در سوم آبان ماه، ژنرال “عبدالفتاح برهان” مجددا خود را به سمت رهبری شورای انتقالی منصوب کرد.
ژنرال برهان همچنین “محمد حمدان داگالو” را به معاونت خود منصوب کرده و مدعی است تا زمانی که مشکلات سیاسی سودان پابرجاست، شورای انتقالی به رهبری نظامیان ارتش امور این کشور را اداره می‌کنند. همچنین از سوم آبان ماه تاکنون بیش از ۱۰۰ نفر از مقامات دولتی و رهبران سیاسی حامی دولت انتقالی به بازداشت ارتش درآمده‌اند.
معترضین و طرفداران دولت انتقالی به نخست وزیری “عبدالله حمدوک” نیز همچنان در خیابان‌ها حضور دارند و این اعتراضات در چند شهر سودان نیز برپا شده است.

اوضاع داخلی سودان پس از کودتای اخیر مجددا روبه وخامت گذاشته و با مسدود شدن مسیر بنادر این کشور قیمت سوخت و مواد غذایی افزایش شدیدی یافته است. مقامات سازمان ملل متحد نیز طبق روال همیشگی در واکنش به این تحولات سودان ابراز نگرانی کرده‌اند.
فعالان حقوق بشر و نمایندگان سازمان ملل نیز از کشته شدن ۱۴ نفر از ابتدای اعتراضات تا امروز بدست نیروهای امنیتی خبر داده‌اند.

شورای انتقالی سودان پس از کودتای نظامی سال ۲۰۱۹ میلادی و برکناری عمر البشیر، با ۱۱ عضو از مقامات نظامی و سیاستمداران (همراه با ارتش) تشکیل شد که در حال حاضر به علت عدم انتخاب نماینده شرق سودان یک کرسی آن خالی مانده است. دولت انتقالی نیز با مشارکت ارتش و ائتلاف سیاسی آزادی و تغییر (الحریه و التغییر) به مدت سه سال در آگوست ۲۰۱۹ میلادی تشکیل شده بود که مجددا با کودتای ارتش مواجه شد. پس از آن مردم و طرفداران دولت انتقالی اعتراضات خود را علیه ارتش آغاز کرده‌اند. ژنرال البرهان فرمانده ارتش سودان در واکنش به اعتراضات مردم مدعی شده است که پس از برگزاری انتخابات و استقرار دولت سودان در هیچ منصبی قرار نخواهد گرفت و قدرت را تحویل دولت غیرنظامی خواهد داد.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.