آخرین اخبار از نبردهای اتیوپی، ۲۳ آبان ۱۴۰۰

یکشنبه 23 آبان 1400 - 18:55
https://iswnews.com/?p=57380

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” وزارت خزانه‌داری آمریکا چهار نهاد و دو فرد اریتره‌ای را در ارتباط با بحران اتیوپی تحریم کرد.

نیروی دفاعی اریتره، جبهه خلق برای دموکراسی و عدالت، شرکت بازرگانی دریای سرخ، هیدری تراست، آبراها کاسا نماریام، و هاگوس گهبرهیوت دبلیو کیدان، چهار نهاد و دو فرد اریتره ای هستند که توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا به اتهام نقض حقوق بشر و دامن زدن به بحران کشور اتیوپی تحریم شدند.
کشور اریتره متحد دولت فدرال اتیوپی است و با جدایی طلبان تیگرای خصومتی دیرینه دارد. ارتش اتیوپی در نبردهای سال گذشته در منطقه تیگرای بصورت مستقیم دخالت نظامی کرده و به نیروهای دولت فدرال اتیوپی در تصرف برخی از نقاط در ایالت تیگرای کمک کرد. در حال حاضر بخشی از مناطق شمالی تیگرای در اشغال نیروهای اریتره‌ای قرار دارد.

تحریم نهادها و افراد اریتره‌ای در حالی انجام می‌شود که دولت فدرال و طرفداران آن، آمریکا و کشورهای غربی را به حمایت از مسلحین تیگرای و دخالت در امور اتیوپی متهم میکنند. طرفداران دولت فدرال بر این اعتقادند که آمریکا و رسانه های این کشور با انتشار اخبار دروغ و تحریف حقایق، برای سرنگونی دولت مستقل اتیوپی تلاش می‌کنند.

اخیرا نیز چندین گروه‌ مخالف دولت از ایجاد یک اتحاد جدید برای سرنگونی دولت آبی احمد و فراهم کردن دوره انتقالی جدید در این کشور خبر دادند. برگزاری کنفرانس خبری نمایندگان این گروه‌ها در واشنگتن یکی از نشانه های اصلی پشتیبانی و حمایت آمریکا از گروهای مسلح ضد دولت در کشور اتیوپی است.

در صحنه میدانی، در روزهای اخیر نیروهای تیگرای (TDF) و نیروهای آزادیبخش ارومو (OLA) مناطق آکستا، کوکه آگر، گِرمامه، لگه آمبو، فیتو در ایالت امهارا به تصرف خود در آوردند. درگیریها در شرق ایالت امهار در مناطق مذکور ادامه دارد.

در جبهه کاساگیتا-میله در ایالت عفار نیز درگیریها بین نیروهای تیگرای و نیروهای دولت فدرال ادامه دارد. نیروهای دولت فدرال به کمک نیروهای ایالت عفار بشدت در این جبهه مقاومت می‌کنند و تاکنون از پیشروی بیشتر نیروهای تیگرای جلوگیری کرده اند. نیروهای تیگرای با انتشار ویدیویی از سرنگون کردن یک بالگرد میل-۳۵ نیروی هوایی دولت فدرال با استفاده از سلاح دوش پرتاب در این جبهه خبر دادند. بر اساس اطلاعات موجود طی درگیریهای یکسال گذشته تاکنون ۵ هواگرد دولت فدرال شامل دو جنگنده میگ-۲۳، دو بالگرد میل-۳۵ و یک هواپیمای هرکولس L-100-30 در شمال اتیوپی سرنگون شده است.

لحظه هدف قرار گرفتن بالگرد میل-۳۵ نیروی هوایی ارتش اتیوپی در نزدیکی کاساگیتا

بیشتر بخوانید: در اتیوپی چه می گذرد؟ شعله ور شدن آتش نبردها در اتیوپی

برای نماش در اندازه اصلی کلیک کنید
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.