اقدام داعش علیه خودروی ارتش سوریه در درعا + ویدیو

دوشنبه 24 آبان 1400 - 13:01
https://iswnews.com/?p=57406

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ گروه داعش با انتشار ویدویی از انفجار یک بمب کنار جاده‌ای در مسیر خودروی ارتش سوریه در جاده ازرع – شیخ مسکین خبر داد.

بامداد امروز گروه داعش با انتشار بیانیه و ویدیویی از اجرای یک عملیات تروریستی علیه خودروی ارتش سوریه در جاده ازرع – شیخ مسکین واقع در استان درعا خبر داد. طبق بیانیه داعش، این عملیات در روز دوشنبه‌ هفته‌ی گذشته ۱۷ آبان صورت گرفت.

بر اساس اطلاعات تحولات جهان اسلام، در این حمله یک خودروی حامل مواد لجستیک ارتش سوریه هدف قرار گرفته و یکی از نیروهای ارتش سوریه به نام “ایوب رستم” به شهادت رسید و دو تن دیگر نیز مجروح شدند.

این اقدام داعش در استان درعا در حالی صورت گرفته است که این استان طی هفته‌های شاهد پیوستن مسلحین به طرح مصالحه وطنی و استقرار ارتش سوریه در مناطق مختلف درعا بوده است.

انتظار می‌رود آن دسته از مسلحینی که مخالف پیوستن به طرح مصالحه وطنی و تحویل سلاح به ارتش سوریه بوده و بعد از اجرای مصالحات وطنی در درعا از رسیدن به اهداف خود ناامید شدند، جهت ادامه اقدامات سابق خود به گروه داعش بپیوندند.
از سوی دیگر، گروه داعش نیز با جذب این افراد و استفاده از ابزار رسانه و ضریب دادن به اقدامات تروریستی خود سعی دارد تا با فعال نگه داشتن عوامل خود در سوریه، حضور خود را در این کشور به رخ بکشد.

ویدیوی انفجار در مسیر خودروی ارتش سوریه
بیانیه داعش
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.