آخرین اخبار از درگیری‌های طالبان و داعش، ۲۵ آبان ۱۴۰۰

سه شنبه 25 آبان 1400 - 16:39
https://iswnews.com/?p=57458

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ طی درگیری‌های اخیر داعش و طالبان در افغانستان بیش از ۲۱ نفر کشته و زخمی شده‌اند.

حملات اخیر گروه تروریستی داعش در روزهای گذشته، غیرنظامیان مناطق مختلف شهر کابل را هدف قرار داده است که جزئیات آن به شرح زیر می‌باشد:
۱- انفجار بمب در مسیر خودروی حامل غیرنظامیان در منطقه دشت برچی که منجر به شهادت ۶ نفر از جمله یک خبرنگار و زخمی شدن ۷ نفر دیگر شد. داعش مدعی است در این حمله ۲۰ نفر کشته و زخمی شده‌اند.
۲- انفجار بمب در منطقه کوته سنگی که منجر به شهادت یک نفر و زخمی شدن یک نفر دیگر شد. (تصویر بالا)

در مقابل این حملات داعش، طالبان از اجرای یک عملیات امنیتی در منطقه چهارم شهر قندهار خبر داد که طی آن ۴ نفر از اعضای داعش کشته و ۸ نفر دیگر دستگیر شدند. در این درگیری همچنین ۲ نفر غیرنظامی جان باخته‌اند.

در همین راستا “خلیل همراه” سخنگوی ریاست سازمان امنیت طالبان گفته است که در جریان عملیات‌های سه ماه گذشته نیروهای امنیتی طالبان ۳۳ نفر از اعضای داعش کشته و بیش از ۶۰۰ نفر دیگر بازداشت شده‌اند.
از طرفی دیگر “امیرخان متقی” سرپرست وزارت خارجه طالبان مدعی است که گروه داعش در ۷۰ درصد خاک افغانستان کاملا از بین رفته و در ۳۰ درصد دیگر فعالیتش در حال تضعیف شدن است.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.