آخرین اخبار از درگیری‌های طالبان و داعش، ۲۷ آبان ۱۴۰۰

پنجشنبه 27 آبان 1400 - 12:58
https://iswnews.com/?p=57541

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ در نتیجه حملات تروریستی روز گذشته داعش در افغانستان، بیش از ۱۰ نفر شهید و زخمی شدند.

حملات روز گذشته داعش در شهرهای کابل و غزنی شامل موارد زیر می‌شود:
۱- انفجار بمب در مسیر خودروی ون غیرنظامیان در منطقه سوم شهر کابل در منطقه دشت برچی منجر به شهادت ۴ نفر و زخمی شدن ۲ نفر دیگر شد.
۲- انفجار بمب در منطقه ۱۳دهم شهر کابل در چهارراه شهید منطقه دهبوری که طبق اظهارات منابع محلی یک نفر شهید و ۹ نفر دیگر زخمی شدند.
داعش در بیانیه خود مدعی است که این حملات بیش از ۲۰ نفر تلفات داشته است.
۳- انفجار سوم در شهر غزنی رخ داده است. بر اساس اظهارات مقامات محلی، یک بمب خنثی نشده‌ در مقابل یک مغازه منفجر شد و بر اثر این حادثه یک کودک جان باخته و ۳ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

از سوی دیگر، طالبان مدعی اجرای یک عملیات توسط نیروهای ویژه خود در شمال کابل شده است که در نتیجه آن ۳ نفر از اعضای داعش کشته شده‌اند.

طبق بررسی‌های تحولات جهان اسلام، گروه داعش طی یک هفته گذشته بیش از ۵ حمله تروریستی در افغانستان اجرا کرده که هدف این حملات مساجد و غیرنظامیان بوده است. افزایش حملات داعش در افغانستان در حالی صورت می‌گیرد که مقامات طالبان اخیرا مدعی کاهش قدرت و حملات داعش در افغانستان شده بودند.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. .. پنجشنبه, ۲۷ آبان, ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۰

    سلام.خدا رحمتشون کنه،و خودش انتقامش رو از بانیان اصلی امریکا و غرب بگیره.یک چیزی این وسط مشکوک میزنه! ،امریکا و غرب در منطقه(افغانستان) نیستن،اما یک دست بسیار قدرتمند اونجا دارن،که به کمک اون داعش رو دارن پشتیبانی میکن! طالبان،گروه قدرتمنده،که همه رقبا خود رو راحت تونست شکست بدن ولی چرا داعش رو نتونست شکست بده،من فکر میکنم،اونا هم مثل ما،یک گروه نفهم مثل مجاهدین خلق دارن! که فعلا دارن باهش مودارا میکنن! به نظرم این جریان شبکه حقانی،از همون اولش هم مشکوک بود! همون روزها اول تصرف پایتختم،هم،اتفاقاتی افتاد،و افرادی کشته شدن! اما بعد گفتن اختلاف بود و برطرف شد! شبکه حقانی،سبکش تا حدود شبیه القاعده است(انتحاری،کمی حالت روحیه شبیه همونا!)
    نمی دونم و تحقیق هم نکردم،اما بنظرم میرسه،اون دست مخفی و لجستیکی که امریکا(وغرب) در افغانستان داره! احتمالا همین شبکه حقانی! که داره،به کمک اون نیروهای رزمیش رو یاری میرسونه(داعش).
    گزینه بعدی،نفوذی ها قوی و قدرتمندی که در بدنه طالبان نفوذ کردن!(و شک برانگیز هم نیستن! و احتمالا خیلی بهشون اعتماد دارن) هست! که دارن اینطور خیانت میکنن!(بنی صدر افغانستان).
    هدفشون،عصبانی و کلافه کردن گروه طالبانه.و ناامن کردن همه مناطق مسلمان نشین و وجوامع مستقل (امریکا و غربه). میخوان منطقه ناامن بشه،مهاجرت و فرار از کشورها صورت بگیره و پسرفت صورت بگیره! اورگی صورت بگیره و مسلمان تا می تونن در علم و بسیار مسائل عقب بی افتن! تا اونا برتری پیدا کنند.(و در نهایت هم نابودی) .
    الان با ویروس کرونا حسابی در برنامه هاشون جلو رفتن.! (انسان سرگرم مسائل حاشیه ی و در علم به اونا وابسته! اونا هم هر غلطی دلشون خواست با مردم جهان میکن! و قلب ها پر از چرکشون و ذهن ها مریض یک کافر و ملحد رو نمایش میدن! …)

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.