آخرین اخبار از درگیری‌های طالبان و داعش، ۳ آذر ۱۴۰۰

چهارشنبه 3 آذر 1400 - 11:35
https://iswnews.com/?p=57859

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ در نتیجه حملات تروریستی داعش طی یک هفته گذشته در افغانستان و پاکستان، بیش از ۲۴ نفر کشته و زخمی شده‌اند.

حملات داعش طی هفته گذشته به شرح ذیل است:
۱- انفجار بمب در مسیر خودروی مسلحین طالبان در منطقه هفدهم شهر کابل که منجر به کشته شدن یک نفر و زخمی شدن ۷ نفر دیگر شد. تاریخ: ۲۸ آبان.
۲- ترور یکی از مسلحین طالبان در استان لوگر. تاریخ: ۲۸ آبان.
۳- حمله مسلحانه به خودروی حامل مسلحین طالبان در منطقه یکم شهر جلال آباد که منجر به کشته شدن ۳ نفر از اعضای طالبان شد. تاریخ: ۲۹ آبان.
۴- ترور یکی از نظامیان دولت پیشین افغانستان در منطقه دوم شهر جلال آباد. تاریخ: ۱ آذر.
۵- حمله مسلحانه به خودروی مسلحین طالبان در منطقه یکم شهر جلال آباد که منجر به کشته شدن دو نفر سرنشین این خودرو شد. تاریخ: ۱ آذر.
۶- ترور یکی از نیروهای اطلاعاتی پاکستان در شهرستان باجور واقع در ایالت خیبر پتختون‌خوا. تاریخ: ۲ آذر.
۷- ترور یکی از ساکنان شیعه منطقه الیاس کالونی در شهر راولپندی. تاریخ: ۲ آذر.
۸- انفجار بمب در مسیر خودروی مسلحین طالبان در منطقه دوم شهر کابل که طبق اظهارات منابع طالبان در اثر آن ۳ نفر زخمی شدند. تاریخ: ۲ آذر. (تصویر بالا)
۹- انفجار در مسیر خودروی حامل فرماندار شهرستان ورسج در استان تخار که در نتیجه آن یک نفر کشته و دو نفر از جمله “مولوی انصارالله انصاری” فرماندار ورسج زخمی شدند. تاریخ: ۳ آذر. البته داعش تا این لحظه مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته است. اما نوع حمله مشابه حملات پیشین عوامل گروه داعش است.

افزایش فعالیت داعش در افغانستان نشان از ضعف نهادهای اطلاعاتی و امنیتی گروه طالبان در افغانستان دارد. در صورت تداوم این ضعف و گسترش فعالیت‌های داعش که با عضوگیری از تمامی نژادهای منطقه آسیای میانه از جمله تاجیک‌ها، اویغورها و… همراه است، خروش دوباره داعش و سقوط مناطقی در افغانستان دور از انتظار نیست.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. علی اس اس چهارشنبه, ۳ آذر, ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۶

    قرار انگار شاهد سوریه در افغانستان باشیم

    پاسخ
  2. .. پنجشنبه, ۴ آذر, ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۵

    سلام.کارها وحشتناکی امریکا و غرب دارن در افغانستان انجام میدن،به کمک نیرو نظامیشون داعش. ولی خروش و .. داعش کاملا منتفی و بعیده.! چرا که داعش اصل کارش مخفی کاریه! قبلا هم حکومت(!) تشکیل داد،زود از بین رفت! به حال سبک جنگیشون درست و دقیقا مثل امریکا و غرب،بیشتر تلفات و تخریب میخوان،میخوان منطقه ناامن بشه،اواره بیشتر بیشتر بشه! نخبه ها فراری بشن،برن در اغوش امریکا و غرب و براشون نوکری کن!تا باز دوباره بمب و موشک و داعش(!) بسازن در مناطق مسلمان،باجانشون بی اندازن!
    طالبان ثابت کرد،هیچ گروهی در مقابلش نمی تونه وایسه! اما یک چیز رو فراموش کرد! و اون این بود که،سازمان،رژیم،گروه،افراد رذل مثل امریکا و غرب،که شوروری و نازی ها و افریقایی ها و امریکایی ها(سرخ پوستان) و بومی ها استرالیا ها و بسیار از دشمنان(آنها!) دیگر رو بیشتر از اینکه با تجهیزات نظامی نابودی کنند! با حیله و مکر نابود کردن!
    گروهک منافقین در ایران در سال ۱۳۵۷ درست مثل بازوی داعش در افغانستان،در ایران عمل میکرد(بلکه چرکین تر!) داعش کلی باید بدو! تا گرد پایی منافقین برس! چون منافقین هم حیله مکر وحشتناک داشتن! و هم کینه عمیق ضد خدا و احکام خدا و .. داشتن!
    سرخ پوستان رو باهشون قرداد می بستن! بعد بهشون پتوها پر از بیماری (هدیه) میدادن! یک تاریخ دادن امریکا لو داد! که کلی قرداد با سرخ پوستان بستیم! و هر دفعه هم نقضش میکردیم،ضربه محکم تر به سرخ پوستان میزدیم!
    هیچ رحمی در کار نیست! هیچ عفی در کار نیست! تازه سرخ پوستان،ژاپنی ها و .. بی خدا بودن! حالا مسلمان باشن! دیگه شما اخر مسئله رو بخونید! چقدر ازشون متنفر هستن! (و همچنین حالا شما برای لحظه فکر کنید،چقدر از انصارالله و یمنی ها متنفر هستن!! )
    حکومت افغانستان،وقتش که همکاری با ایران شروع کنه و بزار ایران در زمینه امنیتی بهش کمک کنه! حیله و مکر امریکا،غرب بسیار بیشتر از اونیکی که فکر میکن! بتونن،همه جمعیت افغانستان رو قتل میکنه!از اب خوردن هم راحتر ! ۳۰۰ و ۴۰۰ سال غرب در زمینه نابودی و نسل کشی ملت ها کار کرده! و کارش همینه و تخصصش همینه!
    داعش رو که یک شبه به وجود نیااوردن! کلی روشون کار کردن،که از لوله ازمایشگاهشون بیرون امده!

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.