به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ شامگاه جمعه سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در خصوص آخرین تحولات لبنان و منطقه به سخنرانی پرداخت.

سیدحسن در ابتدای سخنرانی خود با اشاره به عید استقلال اظهار داشت: محافظت از استقلال، حاکمیت و آزادی یک جنگی است که باید ادامه یابد. ممکن است که به استقلال برسید اما باید از آن محافظت کنید.
وی با اشاره به آزادسازی اراضی اشغالی لبنان در سال ۲۰۰۰ میلادی اشاره کرد و گفت: این پیروزی، استقلال و حق حاکمیت لبنان بود.

نصرالله اظهار داشت: ما همچنان در قلب جنگ استقلال، حق حاکمیت و آزادی بوده و در مراحل مختلفی موفق شدیم و مطمئن هستیم که پیروزی‌های بیشتری در آینده برای ما خواهد شد.

دبیرکل حزب الله با اشاره به افزایش قیمت ارز در لبنان گفت: دولت لبنان باید موضع شجاعانه‌ای علیه محتکران و کسانی که با قیمت ارز بازی می‌کنند، اتخاذ کند و ملت نیز در کنار دولت قرار خواهد گرفت.

وی گفت: ما واردات سوخت از ایران را برای کاهش فشارهای وارده بر مردم انجام دادیم. هدف ما از این کار کاهش بحران لبنان بوده است نه رقابت با شرکت‌های مشتقات نفتی لبنان. در دو ماه اخیر، حزب الله اقدام به ارائه گازوئیل به ۸۰ خانه سالمندان، ۳۲۰ شهرداری جهت شروع فعالیت چاه‌های آب، ۲۲ بیمارستان و ۷۱ ایستگاه آتش‌نشانی کرده است.

سیدحسن در خصوص فروش سوخت وارداتی از ایران گفت: هر بشکه گازوئیل به لبنانی‌ها کمتر از قیمت رسمی و با یک میلیون لیر فروخته خواهد شد. یک کشتی دیگر طی روزهای آینده خواهد رسید. تمام اهداف ما کاهش رنج‌ و مشکلات مردم لبنان است و بخش زیادی از سوخت مورد نیاز مردم لبنان وارد خاک ما شده و بخش دیگری در سوریه است که آنها نیز انتقال خواهند یافت.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.