آخرین اخبار از درگیری‌های نیجریه، ۸ آذر ۱۴۰۰

دوشنبه 8 آذر 1400 - 21:09
https://iswnews.com/?p=58093

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ مسلحین ناشناس دو روستای مختلف را در ایالت‌های کادونا و زامفارا غارت کرده و به آتش کشیدند.

براساس گزارش‌های منابع محلی در شمال شرق نیجریه، افراد مسلح ناشناس در دو حمله مجزا در ایالات کادونا و زامفارا دهها نفر را به خاک و خون کشیده و زنان، کودکان و اموال این روستاها را غارت کرده‌اند.

بر این اساس در حمله افراد ناشناس به روستای کوشاباوا در ایالت زامفارا، ۲۰ نفر کشته و زخمی شده و دام‌های ساکنان این روستا به غارت برده شده است. همچنین افراد مسلح ۵۰ نفر از زنان و کودکان این روستا را ربوده و اکثر خانه‌های این روستا را به آتش کشیده‌اند. در حمله دوم نیز که در شهرک فولانی واقع در شمال ایالت کادونا رخ داده است، دستکم یک نفر غیرنظامی کشته شده و تمام دام‌های ساکنان این منطقه توسط مسلحین ناشناس به غارت رفته است.
تا این لحظه هیچ گروهی مسئولیت این حملات وحشیانه را به عهده نگرفته است. اما گروه‌های داعش و بوکوحرام در اجرای این گونه حملات در نیجریه سوابق درخشانی را دارند و احتمال زیاد این جنایات توسط این گروه‌ها انجام گرفته است.

همچنین در روزهای اخیر مسلحین گروه داعش در نیجریه حملات سنگینی را به مواضع ارتش نیجریه در روستای آونو واقع در ایالت برنو انجام داده‌اند و درگیری‌ها در این منطقه همچنان ادامه دارد.
در عملیات هوایی و زمینی ارتش نیجریه در ایالت برنو نیز دو نفر از نیروهای ارتش جان باخته و هجوم مسلحین بوکوحرام و داعش پایگاه ارتش در منطقه گاجیرم انگانزای با پشتیبانی هوایی جنگنده‌های ارتش دفع شده است. ارتش نیجریه از تداوم عملیات‌ها در شمال شرق این کشور خبر داده است و خواستار حمایت مردم از نظامیان ارتش در عملیات‌های نظامی شده است.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.