بازگشت قذافی به جمع کاندیداهای ریاست جمهوری لیبی

جمعه 12 آذر 1400 - 23:55
https://iswnews.com/?p=58315

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ دادگاه تجدید نظر لیبی اعتراض “سیف الاسلام قذافی” به حکم رد صلاحیت وی در انتخابات ریاست جمهوری را پذیرفت.

دادگاه تجدید نظر لیبی در شهر سبها، پس از بررسی اعتراض “سیف الاسلام قذافی” فرزند معمر قذافی حاکم برکنار شده لیبی، حکم رد صلاحیت او در انتخابات ریاست جمهوری را پذیرفت. طبق این حکم شرکت قذافی در انتخابات لیبی مانعی ندارد و زمینه برای رقابت وی با سایر کاندیداها فراهم است.

در پی صدور این حکم، سیف الاسلام قذافی روز گذشته مجددا نامزد انتخابات ریاست جمهوری در این کشور شد.

کمیته عالی انتخابات ریاست جمهوری لیبی پیش از این با استناد به قانون عدم سابقه‌ی کیفری کاندیداها، صلاحیت سیف الاسلام قذافی رد کرده بود.
سیف الاسلام قذافی در سال ۲۰۱۵ میلادی با رای یک دادگاه کیفری در لیبی به اتهام جنایت جنگی، محکوم به اعدام شده بود؛ اما دست‌های پنهان خارجی مانع از اجرای اعدام شد و وی سپس از صدور عفو عمومی، از زندان آزاد شد.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. .. شنبه, ۱۳ آذر, ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۶

    بعید غربی ها بزارن مردم لیبی روی خوش ببین! من فکر میکنم از این وضعیت لذت میبرن! کلی گروه فاسد و قدرت گرفته الان در لیبی هستن، و دارن تیکه پارش میکن! واقعا جایی خالی ایران یا یک کسی که از حق دفاع کنه،خالیه! مردم لیبی رو با این هیولا و گرگها غربی و کفار تنها نزاریم!… منظورم این نیست ارتش یا .. اونجا بفرستیم.حداقل از یک گروه یا افرادی که صالح هستن و به دنبال انسانیت و خدا هستن،حمایت معنوی کنیم،تا مسلمان بیان سرکار،دوباره بی دین ها نیان.که مردم مسلمان اونجا رو مورد ازار و اذیت و شکنجه قرار میدن.

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.