به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ پدافند هوایی انصارالله یک فروند پهپاد اسکن ایگل ائتلاف سعودی را در آسمان مدیریت الجوبه واقع در جنوب استان مارب منهدم کرد.

طبق بیانیه‌ی خبری سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن، این پهپاد صبح امروز توسط پدافند هوایی انصارالله در آسمان مدیریت الجوبه رصد و منهدم شده است.

این هفتمین فروند از پهپادهای اسکن ایگل (ساخت آمریکا) است که در جریان جنگ یمن توسط انصارالله ساقط می‌شود. استفاده از پهپادهای اسکن ایگل در جنگ یمن، طی یک سال اخیر انجام گرفته است و تاکنون مشخص نشده است که کاربران این نوع پهپاد چه کسانی هستند. با این وجود بنظر می‌رسد که سعودی‌ها با کمک مستشاران آمریکایی از این پهپادها استفاده می‌کنند.

اولین فروند از این نوع پهپاد آمریکایی اسکن ایگل در تاریخ ۲۹ خردادماه، دومین فروند در تاریخ ۱ تیرماه در ارتفاعات المشجح واقع در غرب استان مارب، سومین فروند در تاریخ ۲۳ مردادماه، چهارمین فروند در تاریخ ۵ مهرماه در مدیریت مدغل واقع در استان مارب، پنجمین فروند در تاریخ ۱۸ آبان ماه، ششمین فروند در تاریخ ۲۲ آبان ماه و هفتمین فروند در تاریخ ۱۳ آذر ماه در مدیریت الجوبه واقع در جنوب استان مارب توسط پدافند هوایی انصارالله ساقط شد.

ویدیویی از لاشه‌ی هفتمین پهپاد اسکن ایگل که توسط انصارالله ساقط شده است.
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. علی یکشنبه, ۱۴ آذر, ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۱

    قیمت هر اسکن ایگل بنا به توع نرم افزارهایش از ۴.۶ تا ۶.۵ میلیون دلار هست

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.