به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ مسلحین تحت امر “احمد سمنگانی” از فرماندهان حزب جنبش اسلامی با نیروهای طالبان در مناطق شمالی افغانستان درگیر شدند.

در پی این درگیری که در منطقه کوهستانی تندورک واقع در استان‌های بلخ و سمنگان رخ داده است، دو نفر از نیروهای تحت امر “احمد سمنگانی” و چهار نفر از مسلحین طالبان کشته و یک نفر دیگر مجروح شده است.

در این راستا برخی رسانه‌ها این حمله را به نیروهای “احمد مسعود” نسبت داده‌اند که صحیح نمی‌باشد. طبق اظهارات منبع میدانی تحولات جهان اسلام، “احمد سمنگانی” از فرماندهان مشهور حزب جنبش اسلامی تحت رهبری ژنرال عبدالرشید دوستم است و تا این لحظه ارتباطی با احمد مسعود نداشته است. این افراد از جمله گروه‌های مسلح تندرو ترکمن تبار در شمال افغانستان هستند که از حمایت ترکیه نیز برخوردارند.

با افزایش درگیری‌های مسلحانه در شمال افغانستان، زمینه چینی برای حضور گروه‌های افراطی همانند داعش و… بیش از پیش احساس می‌شود.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. .. دوشنبه, ۱۵ آذر, ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۵

    پس ترکیه این همه پاچه خواری میکردن و در رابط با فرودگاه صحبت میکردن!،دلیلش این بود،گروهک ها تروریستش رو داره در افغانستان فعال میکنه! بنظر میاد،امروزه مد شد! امریکا و غرب گروهک ها تروریست خودش (داعش،القاعده،النصره،تحریر الشام) و .. راه اندازی میکنه! ترکیه هم ضمن حمایت از گروهک ها تروریست امریکا و غرب! خودش نیز،گروهک تروریست دیگر نیز تاسیس می نماید!

    ظاهرا غربی ها و نوکرانشون به این جمع بندی رسیدن،راه اندازی گروهک تروریستی و حمله به مردم مسلمان،خیلی به صرفه تر و پر سود تر از فرستادن ارتش به یک منطقه است! اینطور هم چیزی رو به گردن نمیگیرن! و هم به کسی پاسخ نمیدن! و در ظاهرا نیز اظهار دشمنی هم میکنن!

    حاکمیت حال حاضر افغانستان،باید در مسائل امنیتی از ایران کمک بگیرد و ایران نیز خودش باید در این زمینه پیش قدم شود! یه مشت اشرار دارن میرزن تویه افغانستان تا اون منطقه مسلمان نشین رو به خرابه تبدیل کنند.و قطعا تا تکیه پاره اش نکن هم دست بر نمیدارن! .. سابقه غربی این رو بشدت ثابت میکنه! انها کینه بسیار شدید و عمیق نسبت به خدا و قران و همه مسلمان روی زمین دارن! ..

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.