به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” ارتش فدرال اتیوپی موفق شد در طول شش روز بیشتر مناطق از دست رفته در جنوب ایالت امهارا را از مسلحین تیگرای (TDF) و مسلحین ارتش آزادیبخش ارومو (OLA) بازپس بگیرد.

در جریان ضد حملات نیروهای فدرال اتیوپی به رهبری آبی احمد تاکنون شهرهای مهم دسیه، کومبولچا، کمیسه، شواروبیت، لالیبلا و تعدادی زیادی از مناطق و روستاهای دیگر در جنوب شرق ایالت امهارا از کنترل نیروهای تیگرای و همپیمانانش خارج شده است.

دو هفته گذشته بود که آبی احمد، نخست وزیر دولت فدرال اتیوپی عنوان کرد که شخصا به خطوط مقدم نبرد خواهد رفت و از آنجا عملیات نظامی علیه مسلحین تیگرای و ارومو را رهبری خواهد کرد. وی قول داده بود که شورشیان را عقب رانده و مناطق از دست رفته را مجددا بازپس بگیرد.

از آن روز تاکنون نیروهای بسیاری از مناطق مختلف کشور به سمت جبهه های نبرد ارسال شد و عملا کار برای نیروهای تیگرای که آهنگ پیشروهایشان به سمت آدیس آبابا کند شده بود گره خورد. در نهایت از یکم دسامبر (۱۰ آذر) نیروهای فدرال دست برتر در میدان نبرد را در اختیار گرفته و روستاها و مناطق از دست رفته را یکی پس از دیگری بازپس گرفتند.

در حال حاضر مسلحین تیگرای بیشتر مناطقی را که در طول ۳۰ روز گذشته در جنوب شرق ایالت امهارا به تصرف خود درآورده بودند را از دست داده اند و نبردها در جاده شمالی دسیه به سمت ایالت تیگرای ادامه دارد. به نظر می‌رسد در صورت تداوم شکستهای نیروهای تیگرای، این گروه تمامی مناطق باقیمانده در ایالت امهارا را تخلیه و به داخل ایالت تیگرای عقب نشینی کند.

بیشتر بخوانید:
آخرین اخبار از نبردهای اتیوپی، ۳ آذر ۱۴۰۰
آخرین اخبار از نبردهای اتیوپی، ۱۴ آبان ۱۴۰۰
آخرین اخبار از نبردهای اتیوپی، ۲۳ آبان ۱۴۰۰

برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.