غارت معادن طلا و لیتیوم افغانستان توسط چینی ها

سه شنبه 16 آذر 1400 - 10:30
https://iswnews.com/?p=58522

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ به نقل از خبرگزاری فایننشیال تایمز، شرکت‌های چینی در پی استخراج غیرقانونی معادن طلا، لیتیوم و مس در افغانستان هستند.

پس از به وجود آمدن خلأ قدرت در افغانستان، چین که همواره در مواضع خود از طالبان حمایت کرده بود، فرصت‌های فراوانی را برای استفاده از منابع زیرزمینی افغانستان بدست آورده است.
در همین حال منبع میدانی “تحولات جهان اسلام” در کابل ابراز می‌دارد که چندین نفر از اتباع چینی در آپارتمان‌های کارته چهار واقع در منطقه سوم شهر کابل به همراه وسایلی مانند طلایاب و… دیده شده‌اند. این افراد از مناطق مختلف استان‌های لوگر، بدخشان و سرپل بازدید کرده و با رابط‌هایی در این مناطق در ارتباط دائمی هستند.

گفتنی است که شهروندان چینی زیر پوشش شرکت اینترنتی “نورت تیلیکام” در کابل، بغلان، بدخشان، بامیان و لوگر در پی استخراج غیرقانونی منابع معدنی طلا، لیتیوم و مس در افغانستان هستند. این منابع در ده سال گذشته مورد توجه غارتگران آمریکا و ناتو نیز قرار داشت و شرکت‌هایی همانند “بلک واتر” به ریاست “اریک پرنس” میزان قابل توجهی از این منابع معدنی را استخراج و به آمریکا منتقل کردند.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. بهزاد سه شنبه, ۱۶ آذر, ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵

    چین از آمریکا هم بدتره و دنبال اینه که منابع افغانستان رو خیلی ارزون بدست بیاره.

    پاسخ
    1. .. چهارشنبه, ۱۷ آذر, ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۰

      نه بابا! مگه چین سازمان بین المللی داره(سازمان ملل)؟! مگه چین سند ۲۰۳۰ نوشته؟! مگه گفته،جهان استان ها منه؟! مگه حلال احمر داره؟! مگه سازمان بهداشت جهانی داره؟! مگه میخواد محتوا اموزشی (دانش اموزان) رو خودش بنویسیه؟! مگه ارز ش،جهانی؟! مگه فیلم مستجهن و پورن به راحتی ساخته میشه؟! مگه تولید مواد مخدر،سکس،ادم کشی، تجاوز به کودکان و … همه درنظارت و کنترولش ؟! مگه ۲۰۰ و ۳۰۰ سال نسل کشی سازمانی و حرفه انجام داده؟! مگه گفت،جهان رو میخواد تحت کنترول خودش بگیره و همه زیر دستش بشن! نوکرشون باشن!و بی نهایت چیز دیگه!
      همه اینا رو امریکا و غرب دارن انجام میدن! اونا اینقدر قدرت داشتن،که چین مجبور شده نظام کمونیستیش رو به لیبرال مخلوط کنه! و الان تبدیل به کارخانه تولیدات صنعتی در غرب شده!
      اگر امریکا و غرب بخوان فلجش کن،مطمعا می تون! چین و روسیه هیچ کدام جرعتش رو ندارن! مگه چین در زمینه تایوان تونست کاری کنه! یا روسیه در زمینه اوکراین! با امریکا و غرب خودشون رو در نمی اندازه و رودرو مستقیم نمیشن.

      در این که چین و .. ظلم میکن شکی نیست،ولی اینا همه در مقابل امریکا و غرب ظالم کوچلو هم حساب نمیشن! هیچ کس در دنیا جرعت نداره،علیه امریکا و غرب کاری کنه! چین اگر ارتشش ۱۰۰ میلیون هم بود! بازم نمی تونست کاری کنه! چون مسئله اعتقادی! امریکا و غرب با تمدن ۲۰۰ و ۳۰۰ فراماسون ها و مشرکین و ملحدین عالم که سالها نقشه کشیدن به صورت حرفه ای، قابل مقایسه نیستن!
      همون ژاپن،المان،ایتالیا رو ببینید! زندگی خفت بار و رقت بار،زیر پرچم امریکا! رئیس جمهورها بشدت عقیم شده و بیچاره! کسی جرعت نداره،علیه امریکاو غرب کاری کنه! حتا شوروی با همه هارت پورتش هم جرعتش رو نداشت! حتا نازی ها هم،مستقیم باهشون در نیافتدن!
      این تنها ایرانه،که داره باهشون میجنگه! و یمنی ها و ..! اگر لحظه ی اعتقادات رو کنار بزاریم،و خدا حامیمون نباشه! فاجعه قرن در کشورها در حال مبارزه با امریکا رخ خواهد داد!
      پس بجایی این نظرات،بشدت سطحی و وارانه،کمی مطالعه کنید.افغانستان هم به کمک غیرمستقیم ما(انسان ها مومن و با خدا در ایران و از خودشون) توانست استقلال خودش رو بعد از ۲۰ سال بدست بیاره! وگرنه امریکا افغانستان تبدیل به هاب فساد و فحشاء (کاملا عمدی و برای مسخره کردن کشورها اسلامی) و تولیدات مواد مخدر و پرورشگاه تروریست ها و … در منطقه میکرد و سپس غارتش میکرد(البته تا همین الانم حسابی غارتش کرد! بعدا بیشتر صداش در میاد!) و تیکه پاره اش میکرد و نسل مردمانشون رو هم از بین میبرد!

    2. محمدرضا سه شنبه, ۲۳ آذر, ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۲

      پس نبرد زیر دریایی گله گرگ های آلمانی با ناوگان دریایی آمریکا و انگلیس چی بود.در ضمن آلمانی ها به خودشون رایش سوم می‌گفتند و کلمه نازی ساخته پروپاگاندای سرمایه داری و فراماسون و صهیون برابر با لفظ توهین آمیز یانکی برای آمریکایی است.هیچ کس درباره کشتار سرخپوستان چیزی نمی‌گوید.اما درباره رویداد پنداری و دروغین هولوکاست صدها برگه نوشته اند.

  2. .. چهارشنبه, ۱۷ آذر, ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۹

    این نوع تیتر زدن چندان جالب نیست! ضمن اینکه شما یک براورد ساده که بکنید،متوجه میشید،که امریکا و غرب چقدر عصبانی هستن،که افغانستان خارج از کنترولشون و دیگر نمی توانند غارتش کنن! این روزنامه ها امریکایی و غربی کم ضد ما هم تیتر نزدن! منش این روزنامه لیبرالسیم هست! (سرمایه داری).

    پاسخ
  3. علی اس اس چهارشنبه, ۱۷ آذر, ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۲

    ای اقا سگ زرد برادر شغال یک مشت لاشخور افتادن به چپاول کشور هایی که با ما اشتراک تاریخی و … دارن

    پاسخ
  4. dehkhoda پنجشنبه, ۱۸ آذر, ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۶

    سلام.
    نه امریکا معادن رو برده نه چین.
    پدر من سپاهی هست. درجه سرهنگ دوم. سرهنگ تمامیش رو انشالله ۲ سال دیگه میگیره.
    خفن ترین پروژه ی ایران نه سوریه هست نه عراق.
    افغانستانه.
    اونقدر خفن که شاید سردار دلها حاج قاسم بیشتر عمرشو تو افغانستان گذروند.
    قبل سوریه افغانستان دست حاج قاسم بود.
    وقتی بحران سوریه شروع شد و حاج قاسم از افغانستان اومد، شهید زنده حاج اسماعیل( سردار اسماعیل قاانی) مسئول افغانستان شد.
    حالا پروژه ها چقدر خفنه افغانستان؟
    اینقدر که ۳ سال پیشا یعنی زمانی که بیشرف غنی رییس جمهور افغانستان بود، حاج اسماعیل تو بامیان بازدید داشته هیچی بلکه ۲ ماه اونجا بوده. مردم اونجا بیشتر خودشونو ایرانی میدونن تا افغانستانی. چون افغان یه قوم تو جنوب افغانستانه و زبونشون پشتون هست.
    فکر کنین وقتی هنوز امریکا تو افغانستان بوده (سه سال پیش) بیشرف غنی رییس جمهور بوده حاج قاسم و حاج اسماعیل میرفتن بامیان و هزاره جات و برمیگشتن.
    https://cdn.mashreghnews.ir/d/2020/01/07/4/2688899.jpg

    عکس بالا از ساختمان مرکزی بامیان. بامیان مرکز منطقه هزاره جات هست.
    و اون که کنار حاج اسماعیله و عینک افتابی داره با کراوات میدونین کیه؟ معاون دوم بیشرف غنی.
    تو استان ما تو خرم اباد یه معدن هست کوچیکه حداقل ۱۰۰ تا لودر و کامیون داره و ۵۰ ساله داره استخراج میشه و کانی ها رو با کامیون میبرن درود اونجا با قطار میبرن اصفهان و باقی جاها. معدن و این چیزا به این سادگی نیست. فعالیتهای معدنی اینقدر سخت و پیچیده هست که غیر ممکنه امریکا برده باشه حتی یه عکس نیومده باشه.
    چین هم ببینیم چی میشه. چون افغانستان با چین همسایه مستقیم هست. مرز دارن. برا همین ملاقات میکنن باهمدیگه. دلیل نمیشه که چون ملاقات میکنن پس معادنو میبرن.
    راستی بی خیال این جبهه مقاومت پنجشیر و خائنای مسعود و اطرافیانش. اینا اونقدر خیانت کردن به ما که حد نداره.
    احمد شاه مسعود تا وقتی که پیروز نشده بود کمک کردیم. اصلا شاه ؟ به خدا اگه یه روز هواپیماهای ما اسلحه نمیرسوند به این احمد مسعود زنده نمیموندن. یه روز غذا با هواپیما براش نمیفرستادیم تلف میشدن. حتی همون زمان وقتی هواپیمای کمک شامل غذا و اسلحه میفرستادیم این مسعود با گروهش میومد چپاول میکرد و اجازه نمیداد به بقیه برسه. افغانستان یه قوم نبود که. حداقل ۲۰ تا قوم داره.
    و حالا وقتی با اون همه کمک و اسلحه ما مسعود رو پیروز میکنیم میدونین چیکار میکنه؟ اولین کارش اینه میره بغل کشورای عربی مثل عربستان. بعدم شیعه کشی راه میندازه. هزاره ها رو خلع تابعیت میکنه و میگه شماها ایرانی هستین برین ایران. بعدم با کشتار و غارت مجبورشون میکنن برن ایران. چون تقریبا تمام شیعه های افغانستان هزاره هستن. و مناطقی که هزاره ها زندگی میکنن معروف به هزاره جات هست و بامیان مرکز هزاره جات.
    بعد از اینجاست که ما دیگه ارتباط و کمک رو قطع میکنیم.
    فیلم زیر رو ببینین
    https://www.youtube.com/watch?v=k_wKOiS19c8

    بعد پیروزی، احمد شاه مسعود وزیر دفاع میشه. بعدم دستور قتل عام هزاره ها رو میده. تو فیلمی که لینکشو گذاشتم با زبون خودش از قتل عام شیعه ها دفاع میکنه و هی به ایران توهین میکنه. هی میگه چون ادمای ایران بودن قتل عامشون کردن.
    حالا این هیچی. احمد شاه مسعود میگه با این قتل عام ها نزاشتیم افغانستان لبنان دوم بشه. منظور از این حرفش همون ایجاد حزب الله در افغانستان هست.
    پسرشم که اموزش دیده یه کالج نظامی تو بریتانیا هست. اولین شعار هر مدرسه ی نظامی اینه که وفادار به همون کشور باشی و تمام کارهات برای منافع اون کشور باشه. اینجا یعنی بریتانیا یا انگلیس.

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.