درگیری نیروهای احمد مسعود با طالبان در استان کاپیسا

سه شنبه 16 آذر 1400 - 21:40
https://iswnews.com/?p=58560

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ نیروهای احمد مسعود در پانزدهم آذرماه، مواضع مسلحین طالبان در استان کاپیسا را مورد حمله قرار دادند.

براساس اظهارات “حامد سیفی” از فرماندهان نیروهای احمد مسعود، این درگیری در شهرستان حصه دوم واقع در استان کاپیسا رخ داده است. این درگیری پس از حمله نیروهای تحت امر ژنرال “حامد سیفی” به قرارگاه طالبان رخ داده است.
براساس اطلاعات منبع میدانی “تحولات جهان اسلام” در این درگیری ۵ نفر از مسلحین طالبان کشته و زخمی شده‌اند و از تلفات نیروهای احمد مسعود جزئیاتی در دست نیست.

همچنین مسلحین داعش یک عضو طالبان را در منطقه باغ ذخیره شهرستان کلافگان استان تخار ترور کردند. اما برخی منابع مدعی شدند که این ترور توسط نیروهای احمد مسعود انجام شده است.
“انصارالله انصاری” مسئول اطلاعات و فرهنگ استان تخار این واقعه را تایید کرده و نام فرد ترور شده را حافظ عبدالقدیر عنوان کرده است.

به گفته منابع محلی، نیروهای احمد مسعود حملات ایذایی خود را به فرماندهی حامد سیفی، ژنرال کوهستانی، ژنرال حسیب الله و ژنرال منیب امیری در مناطق کوهستانی استان‌های پنجشیر، کاپیسا و بغلان علیه مسلحین طالبان انجام می‌دهند.

بیشتر بخوانید:
گسترش فعالیت داعش در شمال افغانستان + ویدیو

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. .. چهارشنبه, ۱۷ آذر, ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۵

    ظاهرا امریکا و غرب مسمم شدن،همه شبکه و نوکرانشون رو در افغانستان فعال کن،احتمالا بخاطره اینکه،رسانه ها امریکا و .. بشدت اونا رو تحت فشار قرار دادن! و بخاطره شکست تحقیر امیز تحت فشارشون قرار دادن!
    امیدوارم مردم افغانستان،در این شرایط سخت،پیرو تفکرات مزخرف گویان نرن! حرفشون رو گوش ندن،این افراد کاملا معلوم حال هست! و مثل داعش احمقانه میجنگن! .
    مردم افغانستان،بخاطره خودتون هم که شده،باهم اتحاد پیدا کنید و یک دست بشید،وگرنه امریکا و غرب مثل قبل به دنبال ازار و اذیت شماست (و بسیار بدتر از قبل! چون این دفعه با خاری خفت افغانستان رفتن!)،انها نه دین شما رو قبول دارن و نه اعتقادات شما! و الان قلب هاشون نسبت به شما بشدت پر از کینه شده! تنها پناهگاه شما خود خداست. اختلافات رو بزارید کنار، و به روش ها دیگر حل کنید! قبل از اینکه امریکا و غرب گروه تروریستی و احمق زیادی روی بفرسته اونجا و همه رو قتل عام کنه! که امروزتون پیش اون پادشاه باشه! درست مثل همین گروه احمق وارنه احمد مسعود .

    دلتون برای اون خانواده اواره شده بسوزه،دلتون برای اون بچه ها که دارن از ترس و تنهایی و کمبود همه چیز رنج میبرن! و دشمنی که از زجر و بدبختی و اورگی و مرگ شما لذت میبره(یعنی کفار،ملحدین،منافقین) …
    الان فصل اباد کردن افغانستانه،نه کارهای که ۴۰ ساله،رفتید همون پاسخ رو گرفتید! بریزید بیرون گروهک و ادم ها احمق وارانه طرفدار غرب امریکا.

    پاسخ
    1. تنگسیر پنجشنبه, ۱۸ آذر, ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۷

      اتفاقا این افکار طالبانی امثال شما است که برای مردم افغانستان بسیار خطرناک و ویرانگره.
      طالبان تروریست ، هیچگاه بدون پشتیبانی آمریکا و عربستان و پاکستان نمیتونست حاکم بر سرنوشت مردم فغانستان بشه.

  2. عبیدالله تخاری شنبه, ۲۰ آذر, ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۰

    در افغانستان فقط باید حاکمی درست و باخدا قیام کند،نه طالبان،نه احمدمسعود،نه امثال امرالله صالح و اشرف غنی احمدزی…

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.