به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ در ادامه درگیری‌های جنوب شهر مارب، انصارالله موفق به آزادسازی قسمت هایی از ارتفاعات البلق شرقی از سیطره ائتلاف سعودی شد.

پس از آغاز عملیات انصارالله برای آزادسازی ارتفاعات جنوبی شهر مارب در تاریخ ۱۴ آذرماه، نیروهای انصارالله با چند هجوم سنگین موفق به آزادسازی نقاط البور و اللجمه شده و تمرکز درگیری ها را به کوه البلق الشرقی کشاندند. در ادامه عملیات انصارالله در این منطقه و علیرغم بمباران‌های سنگین جنگنده‌های ائتلاف سعودی، انصارالله امروز ۱۷ آذرماه موفق به آزادسازی نصف کوه البلق شرقی شد.

در حال حاضر درگیری‌ها برای آزادسازی نیمه باقیمانده البلق شرقی و البلق الاوسط ادامه دارد. ائتلاف سعودی در این نقاط به شدت مقاومت می‌کند و مجموعه‌های مختلف تحت امر ائتلاف سعودی از داعش تا طارق صالح وارد کارزار شده‌اند.

جنگنده‌های ائتلاف سعودی طی چهار روز گذشته ۱۱۱ بار جبهه جنوبی و غربی مارب را بمباران کرده‌اند که با توجه به وسعت کم این جبهه، بمباران های بسیار سنگینی بشمار می‌رود.

ارتفاعات البلق آخرین مواضع دفاعی ائتلاف سعودی در جنوب شهر مارب محسوب می‌شود و آزادی آن احتمالا منجر به عقب‌نشینی کامل نیروهای ائتلاف سعودی از شهر مارب خواهد شد. چرا که نیروهای منصورهادی و سایر گروه‌های تحت امر ائتلاف (القاعده، داعش، نیروهای طارق صالح و…)، توانایی مقابله با رزمندگان انصارالله در نبرد زمینی را ندارند. احتمال تحقق این سناریو با ورود نیروهای ویژه انصارالله “کتائب الموت” بیشتر خواهد شد.

مشاهده نقشه آنلاین مارب

بیشتر بخوانید:
جزئیات مرحله دوم عملیات ربیع النصر در جنوب استان مارب + تصاویر
نقشه آخرین وضعیت نظامی در یمن، ۳ آذر ۱۴۰۰
تحولات یمن، ۲۰ آبان ۱۴۰۰

برای مشاهده نقشه در اندازه اصلی کلیک کنید

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. احمد پنجشنبه, ۱۸ آذر, ۱۴۰۰ - ۰۶:۰۶

    لک الحمد یا الله اللهم انصرهم

    پاسخ
  2. .. پنجشنبه, ۱۸ آذر, ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۲

    این نقاطی که انصارالله گرفته،بسیار بسیار مهمه! اینا رشته کوه ها در ارتفاعات هستن! باقی رشته کوه ها هم، سقوط خواهند کرد! و احتمالا بین یک هفته یا نهایت دو هفته دیگه مارب سقوط میکنه(البته اگر انصارالله نخواد برنامه ها چون صبر و گذشت و بازگشت افراد و .. رو انجام بده)

    پاسخ
  3. صاد جمعه, ۱۹ آذر, ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۳

    خداقوت دلاوران

    پاسخ
  4. وافن اس اس شنبه, ۲۰ آذر, ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۹

    کار تمومه، به امید خدا تا هفته ی آینده نیمه ی دیگه کوه رو هم فتح می کنیم و جنوب مارب در تیر راس مستقیم ما خواهد بود! فتح البلق شرقی یعنی یکسره شدن کار ائتلاف سقوطی…

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.