به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ دبیرکل نُجَباء در دیدار فرماندهان هشت گروه مقاومت عراقی بر حفظ سلاح مقاومت و مقابله با اشغالگران تاکید کرد.

روز گذشته (۱۸ آذر ماه) شیخ اکرم الکعبی، دبیرکل نُجَباء در دیدار با فرماندهان هشت گروه مقاومت که پس از شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس تشکیل و با هدف عملیات علیه نیروهای آمریکایی در عراق اعلام موجودیت کردند، اظهار داشت: آمریکا ابزارهایی در اختیار دارد که به نفعش در عراق فعالیت می‌کنند. مبارزه با این کشور، وظیفه شرعی و ملی ما است. رژیم آمریکا امروز نه‌ تنها در عراق، بلکه در همه‌جا پروژه‌های استکباری و استعماری دارد و به دنبال تحمیل نفوذ خود بر همه‌ی دنیا است. امام خمینی (ره) آمریکا را “شیطان بزرگ” نامیده است و حتی اگر آمریکا از عراق خارج شود، دشمن ما است و هیچ روزی دوست ملت عراق نخواهد بود.

الکعبی با اشاره به مذاکرات دولت عراق با مقامات آمریکایی در خصوص خروج نظامیان آمریکایی مستقر در عراق گفت: فرماندهان آمریکایی به صورت واضح و صریح بر عدم خروج از عراق در پایان سال جاری میلادی تأکید دارند و این نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها احترامی برای حاکمیت عراق قائل نیستند. بدون‌شک تنها زبانی که آمریکا متوجه می‌شود، زبان سلاح مقاومت است و جز این زبان، زبان دیگری را نمی‌فهمند.

دبیرکل نجباء با تاکید بر حفظ سلاح مقاومت اظهار داشت: تا زمانی که نفسی در ماست که دم آن “یاعلی” و بازدم آن “یاحسین” است، سلاح مقاومت را زمین نمی‌گذاریم. تحویل سلاح مقاومت، هیچ وقت رخ نخواهد داد حتی اگر به قیمت جانمان تمام شود. تا زمان شکست دادن اشغالگران و اخراج آنها از عراق به مقاومت ادامه می‌دهیم.

وی در پایان سخنان خود اعلام کرد: به امید خدا انتقام خون همه‌ی شهدا به‌ویژه حاج قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس را خواهیم گرفت. اینها تاج‌هایی بر سر ما و افتخار بزرگی برای عراق هستند.

چندی قبل هیئت هماهنگی مقاومت عراق بیانیه‌ای هشدار آمیز علیه نیروهای آمریکایی مستقر در این کشور صادر کرد. در این بیانیه تاریخ رویارویی قطعی با نظامیان آمریکایی ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱ بعد از ساعت ۱۲ شب اعلام شده است. تاکنون بیش از ۴۹ هزار نفر از مردم استان های مختلف عراق جهت مبارزه با اشغالگران آمریکایی ثبت نام کرده‌اند.
علی‌رغم رایزنی‌ها و تلاش‌های دیپلماتیک طرف‌ عراقی و گفتگو با مقامات آمریکایی‌، سخنان فرماندهان نظامی آمریکا نشان می‌دهد که آنها قصد خروج از عراق را ندارند و با شکست گفتگوهای مقامات عراقی با آمریکایی‌ها، گروه‌های مقاومت تصمیم به رویارویی با اشغالگران آمریکایی در عراق گرفتند.

بیشتر بخوانید:
ضرب‌الاجل مقاومت عراق به آمریکا؛ آیا عراقی‌ها به مصاف اشغالگران آمریکایی می‌روند؟
بیانیه مشترک پایانی دور چهارم گفتگوی راهبردی بغداد و واشنگتن
نگاهی به گفتگوهای راهبردی عراق و آمریکا

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. .. شنبه, ۲۰ آذر, ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۵

    سلام.اگر واقعا جدی باشید،و جنگ رو شروع کنید،قطعا امریکا شکست میخورد! اما اگر تاریخ رو دوباره تعویض کنید،مطمعا تا دها سال دیگر از عراق خارج نخواهد شد،انتخابات و همه مسائل مهم عراق را خودش می چنیدن و انتخاب خواهد کرد.
    امریکا و غرب هیچ وقت از کشورها تحت اشغال خارج نشدن! هیچ! بلکه به کمک شتشو مغزی ان را وارانه جلوه دادن! مثل ژاپن،المان و ایتالیا و کره جنوبی و .. که هنوز که هنوز بعد از جنگ جهانی و .. تحت تصرف امریکا و غرب قرار دارن! و از انجا خارج نمی شون! ..
    هیچ چیزی بدتر از مرگ و مردن،برای ملحدین و کافرین نیست… هیچ چیزی بدتر از نابودی برای انها نیست.. این چیزها اگر جلو چشمشون باشه،به قردادها و رعایت اصول انسانی تن خواهند داد! با خاری خفت!..

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.