الکاظمی: خروج نظامیان خارجی از عراق نزدیک است!

یکشنبه 21 آذر 1400 - 11:46
https://iswnews.com/?p=58822

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ نخست وزیر عراق از نزدیک بودن خروج کامل نیروهای ائتلاف آمریکایی از عراق خبر داد.

مصطفی الکاظمی، نخست‌ وزیر عراق طی یک سخنرانی اعلام کرد که تا چند روز آینده همه‌ی ما شاهد خروج نیروهای ائتلاف آمریکایی از عراق در چارچوب توافق راهبردی اخیر با آمریکا خواهیم بود و از این به بعد ائتلاف آمریکایی نقش مشاوره‌ای خواهد داشت. خروج نیروهای خارجی از عراق بیانگر قدرت و توان دستگاه‌های امنیتی و نظامی مختلف عراق و موفقیت در حفظ امنیت مردم است.

قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق نیز چند روز قبل از پایان رسمی مأموریت رزمی نیروهای ائتلاف و خروج آن‌ها از عراق خبر داد.

اما از سوی دیگر یک مقام ارشد پنتاگون در رابطه با خروج نظامی از عراق اظهار داشت که هیچ نیرویی از عراق خارج نشده و تنها ماموریت ۲۵۰۰ نیروی مستقر در عراق از رزمی به مستشاری تبدیل شده است!

پیش‌تر ژنرال “کنت مکنزی” فرمانده ستاد تروریستی ارتش آمریکا در غرب آسیا (سنتکام) با اشاره به تغییر ماموریت نیروهای مستقر در عراق گفت: ما به پشتیبانی هوایی و کمک‌های نظامی دیگر در نبرد علیه گروه تروریستی داعش ادامه خواهیم داد.

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که فرماندهی عملیات مشترک عراق طی بیانیه‌ای مطالب منتشر شده توسط رسانه‌ها در خصوص باقی‌ماندن نیروهای خارجی در عراق را تکذیب کرد!

لازم به ذکر است که گروه‌های مقاومت با تاکید بر افزایش تحرکات، تجهیزات و ادوات نظامی در پایگاه‌های نظامیان آمریکایی در نقاط مختلف کشور اعلام کردند که تاکنون هیچ نشانه‌ای از عقب نشینی نیروهای آمریکایی از عراق مشاهده نشده است. هیئت هماهنگی مقاومت عراق با اشاره به شکست گفتگوها، بدعهدی طرف آمریکایی و عدم خروج آنها از عراق، با تعیین ضرب الاجل به آمریکایی‌ها تا پایان سال میلادی برای خروج از عراق فرصت داده است.

آنچه که مشخص است مقامات آمریکایی با همکاری مسئولان غربگرای عراقی سعی دارند تا با تغییر عناوین نیروهای خارجی مستقر در این کشور، از حملات گروه‌های مقاومت جلوگیری کنند. اما گروه‌های مقاومت با تاکید بر مواضع و خواسته‌های خود اعلام کردند که نظامیان آمریکایی تا تاریخ ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱ ساعت ۱۲ شب فرصت خروج از این کشور را دارند و پس از آن مورد حملات شدید قرار خواهند گرفت.

فرا رسیدن پایان سال میلادی و گذشت زمان مشخص خواهد کرد که آیا مقاومت عراق دارای عزم جدی برای عملی کردن اخراج نظامیان بیگانه از عراق می‌باشد یا آمریکایی‌ها با استفاده از طرف‌های واسطه حملات مقاومت عراق را متوقف خواهند کرد؟

بیشتر بخوانید:
دبیرکل نُجَباء: انتقام خون شهیدان سلیمانی و ابومهدی را می‌گیریم
ضرب‌الاجل مقاومت عراق به آمریکا؛ آیا عراقی‌ها به مصاف اشغالگران آمریکایی می‌روند؟
بیانیه مشترک پایانی دور چهارم گفتگوی راهبردی بغداد و واشنگتن

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.