تحولات آفریقا، ۲۱ آذر ۱۴۰۰

یکشنبه 21 آذر 1400 - 23:12
https://iswnews.com/?p=58835

آخرین اخبار از کشورهای لیبی، نیجریه، سومالی، کنیا، مالی و اتیوپی

۱- نیجریه:
بر اثر حمله مسلحین ناشناس به مسجدی در منطقه‌ی ماشگو واقع در ایالت نیجر در تاریخ ۱۹ آذرماه، ۱۶ نفر شهید شدند. طبق اظهارات رسانه‌های محلی در مجموع ۱۶ نفر در مسجد مشغول نماز بودند که همگی به شهادت رسیده‌اند.

۲- لیبی:
– اظهارات جنجالی “خالد المشری” رئیس شورای عالی دولت لیبی:
«در حال حاضر بیش از ۷ هزار مزدور وابسته به شرکت روسی “واگنر” در لیبی حضور دارند. واگنر در پایگاه القرضابیه واقع در شهر سرت و پایگاه الجفره حدود ۳۰ فروند جنگنده مستقر کرده‌اند. هدف فرمانده آنها حکمرانی بر آفریقای مرکزی است. او به دنبال این است که بر مرکز لیبی از چاد تا دریای مدیترانه سیطره پیدا کند.»
– کمیته عالی انتخابات لیبی انتشار لیست نهایی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری را به تعویق انداخت. این تعویق در حالی رخ می‌دهد که کمتر از دو هفته به روز برگزاری انتخابات مانده است. انتخابات ریاست جمهوری لیبی در ۲۴ دسامبر برگزار خواهد شد.

۳- سومالی و کنیا:
– در نتیجه‌ی انفجار تروریستی در منطقه شبیلی الوسطی واقع در جنوب سومالی در تاریخ ۲۱ آذرماه، یک نفر جان باخته و ۴ نفر زخمی شدند. گروه الشباب مسئولیت این حمله را به عهده گرفته است.
– بر اثر حمله مسلحین گروه الشباب به پایگاه نظامی ارتش کنیا در شهر هوسینگوو واقع در جنوب سومالی در تاریخ ۱۶ آذرماه، دستکم ۴ نفر از نظامیان اتحادیه آفریقا جان باختند.

۴- مالی:
طی حمله مسلحین ناشناس به کاروان نیروهای وابسته به سازمان ملل در جاده کیدال-جاو واقع در شمال مالی در تاریخ ۱۹ آذرماه، ۷ نفر از صلحبانان اهل توگو کشته شدند.

۵- اتیوپی:
نیروهای فدرال اتیوپی در طول ده روز گذشته موفق به بازپسگیری بیشتر مناطق اشغال شده در جنوب شرقی ایالت امهارا از دست مسلحین تیگرای و ارومو شدند. شهرهای مهم دسیه و کومبولچا از جمله مناطق کلیدی هستند که مجددا به کنترل دولت اتیوپی درآمدند. در حال حاضر درگیریها در مناطق مابین دسیه و جنوب ایالت تیگرای ادامه دارد.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.