کاخ سفید: هیچ نیروی رزمی آمریکایی در عراق حضور ندارد!

سه شنبه 23 آذر 1400 - 11:47
https://iswnews.com/?p=58937

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ کاخ سفید با اشاره به نتایج سفر معاون رئیس جمهور آمریکا و هماهنگ‌کننده امور غرب آسیا و شمال آفریقا به عراق، از تغییر ماموریت نظامیان آمریکایی مستقر در عراق خبر داد.

شامگاه دوشنبه، کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای از پایان سفر “برت مک گورک” معاون رئیس جمهور آمریکا و هماهنگ‌کننده امور غرب آسیا و شمال آفریقا به عراق خبر داد. مک گورک در این سفر با برهم صالح رئیس جمهور، مصطفی الکاظمی نخست وزیر و محمد الحلبوسی دیدار و گفتگو کرد. همچنین وی با سفر به اربیل با نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق و دیگر مقامات ارشد دیدار به عمل آورد.

هماهنگ‌کننده امور غرب آسیا با اعلام تعهد بایدن رئیس جمهور آمریکا به نتایج گفتگوی راهبردی با دولت عراق تایید کرد که دیگر نیروهای آمریکایی با ماموریت رزمی در عراق حضور ندارند. مک گورک گفت: نظامیان باقیمانده در عراق به دعوت دولت این کشور با مأموریتی محدود به مشاوره، کمک و توانمندسازی نیروهای امنیتی عراق جهت اطمینان از عدم افزایش قدرت گروه داعش حضور خواهند داشت.

درحالیکه مقامات ارشد عراقی از خروج نظامیان آمریکایی از این کشور خبر می‌هند، مسئولان نظامی آمریکا با تکذیب این خبر اعلام کردند که هیچگونه عملیات خروجی صورت نگرفته و تنها ماموریت ۲۵۰۰ نیروی مستقر در عراق از رزمی به مستشاری تبدیل شده است!
همچنین همزمان با تهدید گروه‌های مقاومت عراقی، تحرکات و نقل و انتقال تجهیزات و ادوات نظامی به پایگاه‌های نظامیان آمریکایی در نقاط مختلف عراق نیز افزایش داشته است.
آمریکایی‌ها با این اقدام نمایشی سعی دارند تا با تغییر عنوان ماموریت نظامیان خود در عراق، از حملات گروه‌های مقاومت عراق جلوگیری کرده و خود را متعهد به اجرای توافقنامه اخیر با عراق نشان دهند!

بیشتر بخوانید:
الکاظمی: خروج نظامیان خارجی از عراق نزدیک است!
دبیرکل نُجَباء: انتقام خون شهیدان سلیمانی و ابومهدی را می‌گیریم
ضرب‌الاجل مقاومت عراق به آمریکا؛ آیا عراقی‌ها به مصاف اشغالگران آمریکایی می‌روند؟

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. .. چهارشنبه, ۲۴ آذر, ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۸

    رزمی یا هرچی دیگه،فرقی نمیکنه،عراق تحت اشغاله.و دولت و برنامه حاکمیت و .. رو امریکا و غرب تایین و تکلیف میکن! درست مثل افغانستان غربگرا،یا باقی کشورهای منطقه!
    تا زمانی که امریکا در عراق هست(چه نظامی هاش باشن،چه نباشن! چه نیروی مستشاری باشه یا نباشه،یا هیچ!) و به زور بیرون نشه،و سیستم حاکمیت که چیده که خودشو بر اون نظارت داره! عراق تحت اشغاله،درست مثل باقی کشورهای تحت اشغال امریکا…

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.