حمله سنگین داعش به کاروان ارتش نیجریه + تصاویر

پنجشنبه 25 آذر 1400 - 09:10
https://iswnews.com/?p=59017

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ در نتیجه‌ی کمین سنگین داعش به کاروان ارتش نیجریه در ایالت برنو، دهها نفر از نظامیان ارتش نیجریه کشته شدند.

طبق بیانیه‌ی خبری رسانه‌ی اعماق، داعش در این حمله با استفاده از خودروی انتحاری و سپس درگیری مسلحانه موفق به انهدام کامل کاروان نیروهای ارتش نیجریه در حومه‌ی شهر مالام فتوری واقع در شمال ایالت برنو شده است.
این حمله سنگین در روز شنبه ۲۰ آذر ماه انجام گرفته و منجر به کشته شدن تعدادی از نظامیان نیجریایی و انهدام دستکم ۴ دستگاه خودروی نظامی و زرهی شده است.

منطقه مالام فتوری در مرز نیجریه با کشورهای نیجر و چاد واقع شده است و در حال حاضر تحت حملات شدید عناصر داعش قرار دارد. در روزهای اخیر درگیری‌های مختلفی در این منطقه رخ داده و ارتش نیجریه برای پاکسازی مناطق مرزی خود از سیطره داعش و بوکوحرام همچنان تلاش می‌کند.

بیشتر بخوانید:
تحولات آفریقا، ۲۱ آذر ۱۴۰۰
آخرین اخبار از درگیری‌های نیجریه، ۱۱ آذر ۱۴۰۰

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. .. جمعه, ۲۶ آذر, ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۹

    به نظرتون چه لزومی داره،داعش در نیجریه باشه! به جزء بودن گروهی بسیار بزرگی از شیعیان تازه مسلمان شده و بشدت رو به رشد؟! اومدن این بازوی عملیات غرب و امریکا رو اوردن اونجا،که جلویی رشد خیره کننده اسلام شیعی رو بگیرن و اونجا بدنامش کن..!
    بهترین کار دنیا در حال حاضر اینکه،ضربات شدید به امریکا و غرب بزنیم، تا اون خسارت مادی و مالی ببین،وگرنه جنگ با داعش،چون دستش تویه جیب امریکا و غرب،تمام نشدنی خواهد بود!
    در حال حاضر یمنی ها خسارت شدید به امریکایی ها و نوکرانش در منطقه زدن.. میشه گفت،خط مقدم مبارزه با امریکا هستن..

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.