به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ پدافند هوایی انصارالله یک فروند پهپاد اسکن ایگل متعلق به ائتلاف سعودی را در آسمان مدیریت وادی در شرق استان مارب سرنگون کرد.

این پهپاد، دهمین فروند از پهپادهای جاسوسی اسکن ایگل است که در جریان جنگ یمن توسط انصارالله ساقط می‌شود.

اولین فروند از این نوع پهپاد آمریکایی در تاریخ ۲۹ خردادماه در ارتفاعات المشجح در غرب استان مارب، دومین فروند در تاریخ ۱ تیرماه در ارتفاعات المشجح در غرب استان مارب، سومین فروند در تاریخ ۲۳ مردادماه در مدیریت مدغل استان مارب، چهارمین فروند در تاریخ ۵ مهرماه در مدیریت مدغل استان مارب، پنجمین فروند در تاریخ ۱۸ آبان ماه در مدیریت الجوبه در جنوب استان مارب، ششمین فروند در تاریخ ۲۲ آبان ماه در مدیریت الجوبه در جنوب استان مارب، هفتمین فروند در تاریخ ۱۳ آذر ماه در مدیریت الجوبه در جنوب استان مارب، هشتمین فروند در تاریخ ۱۷ آذر ماه در مدیریت الجوبه در جنوب استان مارب و نهمین فروند در تاریخ ۱۹ آذر ماه در مدیریت صرواح در غرب استان مارب توسط پدافند هوایی انصارالله ساقط شده‌اند.

پهپاد “اسکن ایگل” مجهز به دوربین الکترواپتیکال و مادون قرمز می‌باشد و تا بیش از ۲۰ ساعت توان پرواز دارد. این پهپاد نقش مهمی در جمع آوری اطلاعات و تصاویر از مواضع انصارالله در حومه‌ی شهر مارب ایفا می‌کند. بنابراین انهدام و جلوگیری از پرواز آنها در آسمان مارب، برنامه ریزی نیروهای سعودی برای عملیات علیه انصارالله را دچار اخلال می‌کند و از تاثیر بمباران‌های جنگنده‌های ائتلاف سعودی در منطقه مارب می‌کاهد.

بیشتر بخوانید: دانش نظامی: پهپاد اسکن ایگل

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. میثم پنجشنبه, ۲۵ آذر, ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۸

    ای جان 🙂

    پاسخ
  2. گپ پنجشنبه, ۲۵ آذر, ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۵

    سلام ، دوتا سوال داشتم. این پهپاد اسکن ایگل و ch 4 رو انصار الله با موشک فاطر سرنگون می کنه یا پدافند دیگری و اینکه آیا نسخه ایرانی اسکن ایگل رو داریم یا نه؟

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.