درگیری طالبان و ارتش پاکستان + ویدیو

شنبه 4 دی 1400 - 19:34
https://iswnews.com/?p=59480

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ در پی افزایش اختلافات مرزی طالبان و ارتش پاکستان، درگیری‌های سنگینی در استان‌های ننگرهار و کنر رخ داده است.

در شامگاه ۳ دی ماه، پس از برچیده شدن موانع مرزی از سوی طالبان در استان ننگرهار، ارتش پاکستان اقدام به راکت باران مناطقی در شهرستان سرکانو واقع در استان کنر کرده است.

براساس گزارش‌های منابع محلی در این درگیری‌ها، دو طرف با استفاده از سلاح‌های سبک و سنگین مواضع یکدیگر را هدف حمله قرار داده‌اند. همچنین تا این لحظه جزئیاتی از خسارات و تلفات دو طرف منتشر نشده است.

باذتوجه به اظهارات تهدیدآمیز مقامات محلی طالبان در ننگرهار علیه پاکستان، می‌توان گفت که درگیری‌های مرزی شدید است و طالبان به ‌طور جدی خواهان الحاق بخش‌هایی از مناطق مورد مناقشه به خاک افغانستان است. طالبان مدعی است که این مناطق در زمان اشرف غنی توسط پاکستان تصرف شده و حالا بایستی به افغانستان بازگردد.

بیشتر بخوانید:
درگیری ارتش و طالبان پاکستان به خاک افغانستان کشیده شد!

ویدیو شماره ۱: شلیک توپ نیروهای مرزبانی طالبان به سمت پاکستان
ویدیو شماره ۲: بمباران روستاهای شهرستان سرکانو در استان کنر توسط ارتش پاکستان
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. زیتونک شنبه, ۴ دی, ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۰

    این پاکستان مادر….پشت داعش هست ….طالبان خوب فهمیده آتیش از گور کی بلند میشه…..پاکستان کاملا هماهنگ با امریکا عمل میکنه…..

    پاسخ
  2. .. یکشنبه, ۵ دی, ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۰

    اگر زمین اهدایی اشرف غنی به پاکستان نمایش داده میشد،میشد از وضعیت بهتر مطلع شد. ظاهرا نقشه بخصوص نیست! . بنظر میرسه،علاوه بر گروهک تروریستی و چرندگویی که غرب در افغانستان راه اندازی کرده،احتمالا میخواد یک از متحدینش(پاکستان) رو هم به جنگ افغانستان بی اندازه. لجستیک داعش هم که ظاهرا باید کار ترکیه باشه.. ! راستی چه جالب قیمت دلار ترکیه یک دفعه افت کرد! (یا یک چسم زخم زدن به یک لوله اب! بعد بدتر منفجر میشه! یا که رفتن حسابی با غربی ها بستن! و قول نوکری و غلامی کامل رو به غرب دادن! که دلارشون اومده پایین!)

    پاسخ
  3. بهروز یکشنبه, ۵ دی, ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۳

    خدایا شکرت خدایا اول صبحی دل من را شاد کردی و پاکستان مادر تروریسم را در چاهی که کنده قرار دادی

    پاسخ
    1. .. دوشنبه, ۶ دی, ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۳

      یعنی دقیقا از چی خوشحال شدی؟! میگم شما چرا این شکلی هستید؟! امریکا و اسرائیل و غرب که پدر و مادر فساد فحشاء در جهان هستن رو ول می کنید، می چسبید قورباغه ها هفت تیر کش! تویه ذهن شما چی میگذره؟! الان این شعار مرگ بر پ ..! چطور گفته میشه! در حالی که اصلی ترین عامل تخریب افغانستان امریکا و نظام صهیونیصتی و فراماسون ها و نظام سرمایه داریه! این شعار مرگ بر … بیشتر شبیه یک دلقک بازی که از طریق گروهک غربی گرا احمدمسعود بیان میشه! راستی این احمدمسعود که عشق فرانسه و انگلیس و امریکاست،میشه لطفا کنه،جنگ ها پرت پلا رو برداره بره همونجا در فرانسه و انگلیس و امریکا انجام بده! اونجا بجنگنه! با منطقه مسلمان نشین ما چه کار داره؟! با شعار تهوع برانگیزش که بعضی وقت از اسلام و .. میگه، که مشخصا داره با روش ها ۱۰۰ پیش ! به اسم دین میخواد مردم جوء بده ! .. اون موقعه بچه ها رو تجاوز میکردن! کجا بود؟! اون موقعه که افغانستان مرکز تولید مواد مخدر و صاداراتش به جهان بود کجا بود! این جناب مزخرف گویی راه ..!

  4. A یکشنبه, ۵ دی, ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۱

    به نظر میاد پاکستان مار تو آستین پرورش داده بود، در تمام بیست سال جنگ طالبان با حکومت سابق افغانستان و ناتو پاکستان حامی اصلی طالبان بود حالا انگار به جون هم افتادن.

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.