به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ یک کاروان لجستیک اشغالگران آمریکایی در منطقه یوسفیه واقع در استان بغداد و یک کاروان دیگر در شهر حله واقع در استان بابل مورد حمله گروه‌‌های مقاومت قرار گرفت.

گروه مقاومت “کتائب ابوالفضل العباس” مسئولیت عملیات در بغداد و گروه مقاومت “قاصم الجبارین” مسئولیت عملیات در بابل را بر عهده گرفت.
این ششمین حمله به کاروان‌های لجستیک اشغالگران آمریکایی در عراق طی امروز است.

طبق بررسی‌های “تحولات جهان اسلام”، این ۲۰۰ مین حمله‌ی گروه‌های مقاومت عراق علیه کاروان‌های لجستیکی آمریکا است که از ابتدای سال جاری انجام گرفته است.
همچنین از این تعداد، ۳۰ حمله علیه کاروان‌ها و مواضع اشغالگران آمریکایی در استان بغداد و ۵۰ حمله در استان بابل صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید:
عملیات‌ نیروهای مقاومت عراق علیه نیروهای آمریـکایی در شـش ماه ابتدایی سال ۱۴۰۰
اینفوگرافیک: گروه‌های مقاومت عراقی

مقاومت عراق به اشغالگران آمریکایی تا ساعت ۲۱:۰۰ روز ۳۱ دسامبر (۱۰ دی ماه) مهلت داده است تا از عراق خارج شوند. در صورتی که آمریکا از خروج از عراق امتناع کند، مقاومت عراق قول داده است که جنگی فراگیر برای اخراج اشغالگران خارجی را آغاز خواهد کرد. تاکنون بیشتر از ۴۹ هزار نفر برای مبارزه با آمریکا ثبت نام کرده اند. به نظر می‌رسد هرچه به موعد مقرر نزدیک تر می‌شویم، بر تعداد حملات علیه کاروان های آمریکایی افزوده خواهد شد.

بیشتر بخوانید:
دبیرکل نُجَباء: انتقام خون شهیدان سلیمانی و ابومهدی را می‌گیریم
ضرب‌الاجل مقاومت عراق به آمریکا؛ آیا عراقی‌ها به مصاف اشغالگران آمریکایی می‌روند؟

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.