کمک‌های ایران به مردم مزارشریف و قندوز رسید

سه شنبه 7 دی 1400 - 21:53
https://iswnews.com/?p=59889

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در شهر مزارشریف، کمک‌های غیرنقدی را در میان ۵۰۰ خانوار نیازمند در استان‌های بلخ و قندوز توزیع کرد.

براساس گزارش‌های منابع محلی، کمک‌های غیرنقدی ایران شامل آرد، روغن، برنج و شکر می‌باشد و در روز گذشته ۶ دی‌ماه، برای ۳۰۰ خانوار در استان بلخ و ۲۰۰ خانوار در استان قندوز توزیع گردیده است.
“مهدی اسکندریان” معاون کنسولگری ایران در بلخ در این خصوص گفت: «کمک کردن به مردم افغانستان وظیفه شرعی ماست و ما افتخار می‌کنیم که در روزهای سخت کنار مردم افغانستان قرار داریم.»
در این تجمع بزرگان مناطق مختلف شهر مزارشریف و قندوز نیز حضور داشتند و در کنار شهروندان افغانستانی از کمک‌های ایران قدردانی کردند.

کنسولگری‌های ایران پیش از این نیز چند محموله‌ی کمک‌های بشردوستانه را در شهرهای مختلف افغانستان توزیع کرده بودند. علاوه بر این ایران در روزهای اخیر نیز آمادگی خود برای صادرات دارو، سوخت، مواد غذایی و صنایع فلزی را به تجار افغانستانی اعلام کرده است.

ایران در افغانستان علاوه بر سفارتخانه، چهار سرکنسولگری در شهرهای مزارشریف، قندهار، هرات و جلال آباد راه‌اندازی کرده است. لازم به ذکر است که این کنسولگری‌ها علاوه بر انجام ماموریت‌های دیپلماتیک خود، مسئولیت توزیع کمک‌های بشردوستانه، اجرای برنامه‌های آموزشی و فنی (نظیر خیاطی، برق کشی، کار با رایانه و…) را در راستای برطرف کردن مشکلات معیشتی و اجتماعی ملت افغانستان به عهده دارند.

بیشتر بخوانید:
نشست سازمان همکاری اسلامی با محوریت تحولات افغانستان
ویدیو: انتقال مجروحان حمله تروریستی داعش به مسجد فاطمیه قندهار به ایران
کمک‌های ایران به قربانیان انفجار تروریستی قندوز رسید

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. میرزا چهارشنبه, ۸ دی, ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۳

    چرا روغناش روسی نوشته؟

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.