استقبال انصارالله از نیروهای العمالقه در شبوه

چهارشنبه 8 دی 1400 - 11:54
https://iswnews.com/?p=59911

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ انصارالله با استفاده از چند فروند موشک و پهپاد انتحاری تجمع نیروهای العمالقه در فرودگاه شهر عتق مرکز استان شبوه را هدف حمله قرار داد.

براساس گزارش منابع محلی در استان شبوه، شامگاه روز سه شنبه ۷ دی ماه، تجمعات نیروهای العمالقه تابع ائتلاف سعودی در فرودگاه شهر عتق مرکز استان شبوه هدف حمله ناشناسی قرار گرفت.

از جزئیات این حمله تا این لحظه اطلاعات رسمی و دقیقی منتشر نشده است. اما منابع محلی معتقدند که این حمله توسط انصارالله انجام گرفته است.
انصارالله در این حمله با استفاده از یک فروند موشک (احتمالا از نوع نکال یا سعیر و قاصم ۲) و یک فروند پهپاد انتحاری (احتمالا قاصف ۲k) تجمع نیروهای العمالقه را هدف قرار داده که منجر به کشته شدن ۱۲ نفر و زخمی شدن ۱۴ نفر دیگر شده است. همچنین برخی منابع دیگر تعداد تلفات را بیش از ۴۶ نفر عنوان کرده‌اند.

لازم به ذکر است که نیروهای العمالقه اخیرا به دستور فرماندهی ائتلاف سعودی و به جهت شرکت در عملیات بازپس‌گیری مدیریت‌های عسیلان، بیحان، عین، مرخه العلیا و مرخه السفلی از انصارالله وارد شهر عتق شده‌اند.

بیشتر بخوانید:
اینفوگرافیک: عملیات‌های موشکی و پهپادی انصارالله در ۶ ماه اول سال ۱۴۰۰
دانش نظامی: پهپاد انتحاری قاصف ۲K
بیانیه نیروهای مسلح یمن در خصوص عملیات اخیر در استان‌های شبوه و مارب

برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. سیدعلی چهارشنبه, ۸ دی, ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۰

    ایول، به این میگن حرکت خفن

    پاسخ
  2. پری پنجشنبه, ۹ دی, ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲

    خوش‌آمد‌گویی گرمی بود. به نظرم برای این که درگیر تاکتیک جنگی اونا نشن، انصارالله باید پیش‌دستی کنه و به مرکز شبوه حمله‌ی غافلگیرانه به قصد تصرف بکنه؛ مخصوصاً که باقی‌مونده‌ی مأرب بیابانیه و گرفتنش سخت و راحت شکار جنگنده‌های سعودی می‌شن ولی بخش‌های کوهستانی شبوه که تخصص جنگی انصارلله است گزینه‌ی مناسب‌تری برای حمله است تا بیابونای مأرب. با این کار مانع از فشار نیروهای دشمن می‌شن و از سویی نقشه و برنامه‌شون برای درگیری انصارلله در چند جبهه‌ی همزمان و هم‌زمان کشتار فله‌ای نیروهاشون توسط جنگنده‌ها برای کاستن از نیروها رو که با توجه به روزی ۲۰۰ نفر به طور متوسط یعنی هر پنج روز هزار نفر از دست می‌دن، با شکست مواجه می‌کنه.

    پاسخ
  3. محمد حسین یکشنبه, ۱۲ دی, ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۵

    اصلا در مورد نیروهای عمالقه در اینترنت توضیحی نیست. لطفا یک مقدار در مورد این نیروها توضیح بفرمایید. ممنون. یا علی.

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.