به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ نیروهای احمد مسعود ساختمان فرمانداری شهرستان حصه دوم در استان کاپیسا و خودروهای گشتی طالبان در شهرستان رخه در استان پنجشیر را هدف حمله قرار دادند.

براساس گزارش‌های منابع محلی، شامگاه ۶ دی ماه، ساختمان فرمانداری شهرستان حصه دوم در استان کاپیسا هدف حمله راکتی نیروهای احمد مسعود قرار گرفته است.
مسئولین طالبان در استان کاپیسا با تایید این حمله، از ارائه جزئیات در خصوص تلفات و خسارات خود خودداری کردند. در همین راستا منابع محلی از کشته شدن سه نفر از اعضای طالبان و زخمی شدن دو نفر دیگر خبر دادند.

همچنین برخی منابع محلی از انفجار بمب کنار جاده‌ای در مسیر خودروهای گشتی طالبان در شهرستان رخه واقع در استان پنجشیر خبر دادند. از تلفات و خسارات طالبان در این حمله جزئیاتی منتشر نشده است.

حملات نیروهای احمد مسعود تحت عنوان “جبهه مقاومت ملی” در حالی انجام می‌گیرد که رسانه‌ها و مقامات خارجی و داخلی منکر تشکیل چنین جبهه‌ای در افغانستان می‌شوند. دذ همین حال “ضمیر کابلوف” نماینده ویژه روسیه در افغانستان، اخیرا موجودیت این جبهه را محدود به فضای مجازی دانسته و تحرکات آنها را غیر واقعی عنوان کرده است.

از سویی دیگر، گروه تروریستی داعش با انتشار بیانیه‌ای مسئولیت انفجار خودرو در شمال شهرک آریا و در نزدیکی ساختمان وزارت کشور طالبان در شهر کابل را به عهده گرفت. در این انفجار یک راننده غیرنظامی به شهادت رسیده است.

بیشتر بخوانید:
تحولات افغانستان، ۵ دی ۱۴۰۰
درگیری نیروهای احمد مسعود با طالبان در استان کاپیسا
بررسی تحولات اخیر افغانستان (از پیدایش احمد مسعود تا مناقشات درون تشکیلاتی طالبان)

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.