تحولات فلسطین و لبنان، ۱۱ دی ۱۴۰۰

شنبه 11 دی 1400 - 11:17
https://iswnews.com/?p=60093

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ زاهر جبارین یکی از اعضای دفتر سیاسی جنبش حماس تاکید کرد که حماس یک تصمیم راهبردی واحد و محکم در رابطه با ایران دارد.

– تحولات فلسطین:
– در تاریخ ۴ دی ماه، کتائب القسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی حماس از شهادت یکی از نیروهای خود در مرکز نوار غزه خبر داد.
– تیپ جنین در پاسخ به حملات مستمر نظامیان اسرائیلی علیه مردم فلسطین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: شامگاه ۴ دی ماه به اشغالگران حمله کرده و نظامیان اسرائیلی را به گلوله بستند.
– شورای عالی رهبری زندانیان حماس اعلام کرد که گروهی از اسرای فلسطینی در نبرد علنی با اشغالگران دست به اعتصاب غذا خواهند زد.
– اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس تایید کرد که رهبری حماس و کتائب القسام در حال پیگیری اتفاقات زندانیان زن و مرد در داخل زندان‌های رژیم اشغالگر اسرائیل هستند.
– زاهر جبارین یکی از اعضای دفتر سیاسی جنبش حماس تاکید کرد که حماس یک تصمیم راهبردی واحد و محکم در رابطه با ایران دارد.
– روزنامه یدیعوت آحارونوت گزارش داد که بنی گانتز وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در جریان دیدار با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین پیشنهادهای متعددی به وی ارائه کرد.
– دبیرکل جهاد اسلامی، زیاد النخاله، پیامی شدیداً تهدیدآمیز برای اشغالگران اسرائیلی ارسال کرد.
– صبح روز ۱۰ دی، یک جوان فلسطینی در شمال کرانه باختری توسط نظامیان اسرائیلی به شهادت رسید.

لبنان:
– منابع آگاه اعلام کردند که حماس اطلاعاتی در خصوص حادثه تیراندازی در مراسم تشییع یکی از نیروهای این جنبش در نزدیکی اردوگاه برج الشمالی به نیروهای امنیتی لبنان و دستگاه رسمی این کشور تحویل داد.
– سید هاشم صفی الدین، رئیس شورای اجرایی حزب الله، ولادت حضرت عیسی مسیح را به تمامی لبنانی‌ها به ویژه برادران مسیحی تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد: این مناسبت باعث دلگرمی همه مردم لبنان است.
– سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله روز دوشنبه (۱۳ دی) در سالروز شهادت فرماندهان پیروزی شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس سخنرانی خواهد کرد.
– وزرای دفاع دو کشور لبنان و عراق در بغداد یادداشت تفاهمی ویژه توسعه روابط نظامی دو کشور را به امضا رساندند.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.