درگیری‌های درون سازمانی؛ مشکل جدید طالبان

دوشنبه 13 دی 1400 - 21:26
https://iswnews.com/?p=60438

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ بر اثر درگیری میان نیروهای طالبان در استان پنجشیر، چندین طالب کشته و یک فرمانده این گروه ناپدید شده است.

بنابر گزارش منابع محلی، بر اثر درگیری درون گروهی مسلحین طالبان در روز یکشنبه ۱۲ دی ماه، یک فرمانده طالب (تصویر بالا) از بدخشان مورد حمله مسلحین طالبان قندهار و ارزگان قرار گرفته و مفقود شده است. این درگیری منجر به کشته و مفقود شدن چندین نفر از مسلحین طالبان شده است.
این فرمانده بدخشانی طالبان که نامش مشخص نیست، با صد نفر از نیروهای تحت امر خود در شهرستان پریان واقع در استان پنجشیر مستقر بوده است.

از سویی دیگر امروز دوشنبه ۱۳ دی ماه ساعت ۶:۳۰، خودروی نظامی حامل مسلحین طالبان در منطقه یازدهم شهر کابل هدف بمب کنار جاده‌ای قرار گرفته است که منجر به زخمی شدن چندین نفر از مسلحین طالبان شده است.

در استان تخار نیز به دنبال شکایت یکی از اهالی شهرستان اشکمش از یکی از افسران پلیس دولت پیشین، مسلحین طالبان اقدام به بازداشت وی کرده‌اند. این اقدام در نهایت به درگیری منجر شده و در پی آن یکی از اعضای طالبان کشته و یک نفر دیگر زخمی شده است.

گفتنی است که پس از تسلط طالبان بر افغانستان، بسیاری از نیروهای امنیتی دولت پیشین یا دستگیر شده و یا به منظور خلع سلاح به ادارات طالبان احضار و بازداشت می‌شوند.

بیشتر بخوانید:
حملات نیروهای احمد مسعود به طالبان در کاپیسا و پنجشیر
طالبان در جستجوی داعش و نیروهای احمد مسعود

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.