به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ شامگاه دوشنبه سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان به مناسبت دومین سالروز شهادت سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس به سخنرانی پرداخت.

سیدحسن در ابتدای سخنرانی خود با تسلیت ایام فاطمیه و تبریک سال نو میلادی به مسیحیان، شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس را به همه مسلمانان جهان تبریک و تسلیت گفت.
وی در ادامه با تشریح شیوه هدف قرار گرفتن خودروی حامل شهیدان سلیمانی و المهندس تأکید کرد: پیامدهای ترور شهیدان سلیمانی و المهندس توسط آمریکایی‌ها همچنان ادامه دارد.

سیدحسن گفت: طی دو سال گذشته جنگ‌هایی مانند سیف القدس (شمشیر قدس) صورت گرفت که بیانگر تداوم راه دو شهید است، جنگ یمن نیز همینطور.

نصرالله تأکید کرد که کشورها باید مواضع ثابتی در مورد قاتل و شهید اتخاذ کنند. عراق نیز باید در این زمینه موضع‌گیری کند. آمریکا قاتل است و حاج قاسم و ابومهدی و همراهانشان، شهید. این واضح است. این آمریکاست که عراق را اشغال کرد و پیش از ترور شهید سلیمانی، دست به کشتار زد. آمریکا به دلیل مقاومت و حملات آن، از عراق فرار کرد. آمریکا، منابع عراق را غارت می‌کند و بدترین شکنجه را علیه مردان و زنان انجام می‌دهد. آمریکا داعش را به وجود آورد تا بار دیگر به این بهانه ارتش خود را به عراق بازگرداند. لذا آمریکا مسئول تمامی جنایاتی است که داعش انجام می‌دهد.

دبیرکل حزب‌الله اظهار داشت: شهید سلیمانی کسی بود که در برابر اشغالگری آمریکا ایستاد و در تأسیس گروههای مقاومت عراق سهیم بود. آمریکا همچنان در حال ظلم در عراق است. آمریکای جنایتکار، داعش را به وجود آورد تا بتواند بهانه‌ای برای بازگشت به عراق پیدا کند. پس از آنکه همه‌ی شهرهای عراق در معرض سقوط قرار داشت، آمریکا به بهانه داعش، به عنوان مدافع به عراق بازگشت. زمانی که داعش به عراق حمله کرد، حاج قاسم نخستین کسی بود که در کنار ملت عراق ایستاد تا از آنان دفاع کند. حاج قاسم نماینده مقام معظم رهبری، جمهوری اسلامی، نیروهای مسلح، سپاه پاسداران و ملت مجاهد ایران بود. آمریکا مردم عراق را به قتل رساند و از داعش حمایت کرد اما در طرف مقابل، ایران، جوانان و مردان خود را در این راه داد.

وی گفت: آیا فرد عادلی هست که بین قاتل و شهید، فرقی قائل نشود؟ بین آمریکا که عراق را نابود کرد و داعش را ساخت و بین جمهوری اسلامی ایران که از عراق حمایت و پشتیبانی کرد، تفاوت نیست؟ برخی وانمود می‌کنند که آمریکا، دوست است و ایران دشمن. این فاجعه فکری، بصیرتی، آگاهی، اخلاقی و انسانیت است. این مسائل را از سفارت آمریکا و مزدوران سایبری می‌شنویم. آنان وجهه شهدا را مخدوش می‌کنند. کسی که بدترین جنایات جنگی را مرتکب می‌شود، دوست معرفی می‌شود!

نصرالله با اشاره به جنایات داعش گفت: عربستان جوانان خود را برای کشتار جوانان و کودکان عراقی در جریان عملیات‌های انتحاری فرستاد، ولی ایران، جوانان خود را فرستاد تا در همه استان‌های عراق، از مردم این کشور دفاع کنند. با این وجود چگونه می‌توان بین شهید و قاتل، تفاوت قائل نشد؟ برخی وانمود می‌کنند که ایران دشمن است و عربستان دوست!

او با بیان اینکه آمریکا مسئول تمام جنایات رژیم صهیونیستی در منطقه و فلسطین بوده و مسئول تمام جنایات این رژیم در لبنان است، خاطر نشان کرد: مسئولیت جنگ، غارت و کشتارهای اسرائیل در لبنان بر عهده آمریکاست.. چطور به این کشور به عنوان دوست نگاه کنیم؟ دو میلیون انسان در نوار غزه، محاصره هستند اما همه‌ کشورها سکوت کرده‌اند. برخی از کشورهای عربی نیز می‌روند و با صهیونیست‌ها روابط خود را عادی می‌کنند!

سیدحسن با اشاره به حمایت آمریکا از داعش در سوریه گفت: واشنگتن، پایگاه التنف را به عنوان پادگانی برای داعش تبدیل کرده است تا دمشق را تهدید کند. در سوریه صدها نفر قربانی این بحران شدند. چه کسی پشت این است؟ آمریکا بود که سوریه را وارد جنگی جهانی کرد. اما آمریکا در سوریه شکست خورد. همانطور که در عراق شکست خورد. تجاوزات آمریکا به سوریه نیز به انواع مختلف ادامه دارد.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.