گردوخاک امنیتی طالبان در کابل

دوشنبه 20 دی 1400 - 13:05
https://iswnews.com/?p=60788

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ طالبان برای دستگیری نیروهای پیشین سازمان امنیت ملی حکومت پیشین درگیری سنگینی را در کابل راه‌اندازی کرده است.

بنابر اظهارات منابع محلی، در شامگاه ۱۹ دی ماه مسلحین طالبان به محل تجمع نیروهای ویژه امنیت ملی حکومت پیشین در محله خوشحال خان، واقع در منطقه پنجم شهر کابل حمله کردند.
در این درگیری از سلاح های سبک و نیمه سنگین استفاده شده است و حجم بالای درگیری منجر به ترس اهالی ساکنان این مناطق شده است.
منابع خبری طالبان مدعی کشته شدن دو نفر آدم ربا در این درگیری شده‌اند. اما این افراد سرباز ویژه امنیت ملی (قطعه صفر یک) حکومت پیشین، از منطقه آبدره استان پنجشیر بوده‌اند.

در درگیری دیگری در شامگاه جمعه ۱۷ دی ماه، افراد مسلح ناشناس علیه مواضع طالبان در محله برشنا در منطقه دوم استان سرپل حمله کرده‌اند. این درگیری منجر به کشته و زخمی شدن سه طالب شده است.
بنابر اظهارات منبع میدانی تحولات جهان اسلام، این حمله علیه زندان مرکزی استان سرپل صورت گرفته است و منجر به کشته شدن یک نفر از اعضای طالبان و زخمی شدن دو طالب دیگر شده است.
هرچند مسئولیت این حمله را تا اکنون هیچ گروهی به عهده نگرفته است، اما احتمال می‌رود که این حمله توسط داعش صورت گرفته باشد‌.

بیشتر بخوانید:
عملیات طالبان علیه مخفیگاه داعش در استان ننگرهار + ویدیو و تصاویر
طالبان در جستجوی داعش و نیروهای احمد مسعود
گسترش فعالیت داعش در شمال افغانستان + ویدیو

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.