تحولات افغانستان، ۲۳ دی ۱۴۰۰

پنجشنبه 23 دی 1400 - 23:34
https://iswnews.com/?p=60943

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ پاکستان خواستار قطع رابطه طالبان افغانستان با سازمان‌های تروریستی به ویژه گروه طالبان پاکستان شد.

۱- بلخ:
در ۲۱ دی ماه، مسلحین طالبان با مردم محله رحمت آباد شهرستان شولگره درگیر شدند. در این درگیری یک غیرنظامی جان باخته و ۱۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند. علت این درگیری غصب نمودن زمین های زراعتی مردم محل از طرف یک فرمانده طالبان گفته شده است.

۲- کابل:
در ۲۲ دی ماه، خودروی مسلحین طالبان در منطقه نهم با بمب کنار جاده‌ای هدف حمله داعش قرار گرفت. در اثر این حمله دو نفر از اعضای طالبان کشته و یا زخمی شدند.

۳- ننگرهار:
در ۲۲ دی ماه، مولوی “عابد بشیر” فرمانده امنیتی شهرستان بتی کوت کشته شده است. مولوی بشیر برای حل نمودن اختلافات قومی به منزل یکی از ساکنان شهرستان بتی کوت رفته بود که هدف گلوله افراد مسلح ناشناس قرار گرفت و جان باخت.

۴- هرات:
در ۲۱ دی ماه، عوامل گروه داعش یکی از اعضای طالبان را در محله منارها واقع در مرکز شهر هرات ترور کرده و سلاح کلاشنیکف وی را با خودشان بردند.

۵- جبهه مقاومت ملی (نیروهای احمد مسعود) در بیانیه‌ای ضمن بی نتیجه خواندن دیدار “اسماعیل خان” و “احمد مسعود” با امیر خان متقی” وزیر خارجه طالبان در تهران، بر تشکیل حکومت فراگیر، عدالت اجتماعی، آزادی بیان و حقوق شهروندی تاکید کرد. جبهه مقاومت ملی از کمک های جمهوری اسلامی ایران برای زمینه سازی این دیدار سپاسگزاری نموده است.
سرپرست سفارت افغانستان در تهران در خصوص این جلسه گفته است که دو طرف خواستار برقراری صلح در افغانستان هستند و فضای این نشست مثبت بوده است.

۶- پاکستان خواستار قطع رابطه طالبان افغانستان با سازمان‌های تروریستی به ویژه گروه طالبان پاکستان شد. پاکستان این روابط را برای طالبان مضر و نگران کننده دانسته است.

۷- “قاری فصیح الدین” رئیس ستاد ارتش طالبان به پاکستان در خصوص تداوم حصارکشی مرزی با افغانستان هشدار داد و خواستار توقف آن شد.

۸- “قاسم جومارت توکایف” رئیس جمهور قزاقستان در ۲۰ دی ماه، مدعی حضور افراد تندرو از کشورهای افغانستان و آسیای میانه در آشوب‌های اخیر این کشور شد.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. .. جمعه, ۲۴ دی, ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۴

    بی نتیجه ماند،چرا که شما از بیرون دستور میگیر،موظف به اجرایی اربابت از غرب هستی! راستی یعنی در این ۲۰ سال،که شما بودید! تولید موادر مخدر،تجاوز به زنان و کودکان و بردگی جنسی ،ناامنی و رشوه زیاد ماموران و پرورشگاه و تولید تروریست در افغانستان شکل گرفته بود، چرا شما چیزی نمی گفتید؟! اهان! اون موقعه چیزی نمی گفتید،چون اربابانت سر قدرت بودن؟! .. احیانا الان اربابانت ازت نخواستن،به همراه نوکر دیگرشون(داعش) به ناامنی افغانستان بپردازید و یک کشور و ملت مسلمان دیگر رو بهم بریزه،مردمانشون رو اواره کنید! تا سیاست اصلی جنگ و خون ریزی و کشتار و نسل کشی و ناامنی در بین مسلمان ، که امریکا و غرب چیده رو اجراء کنید؟! اینطور اونا هم میرن در تبلیغات ضد دینی و اسلامی میگن،سرزمین ها مسلمان پر از ناامنی و خشونت است! و مردمانشون به ما پناه می اورن!..

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.