به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ نیروهای احمد مسعود طی حملاتی مواضع و تجمعات مسلحین طالبان در استان پنجشیر و کاپیسا را هدف حمله قرار دادند.

بنابر گزارش‌های منابع محلی در استان پنجشیر، نیروهای “احمد مسعود” در ۲۸ دی ماه یک خودروی نظامی طالبان را در شهرک خِنج منفجر کرده‌اند. این انفجار منجر به کشته و زخمی شدن سرنشینان این خودرو شده است.
از سویی دیگر در شهرستان روخه نیز نیروهای طالبان در یک کمین با نیروهای احمد مسعود درگیر شده و تعداد نامشخصی از مسلحین دو طرف کشته و زخمی شده‌اند.

همچنین نیروهای احمد مسعود طی ویدیویی مدعی هدف قرار دادن تجمع طالبان در شهرستان حصه اول استان کاپیسا شدند. این نیروها مدعی کشته شدن چهار نفر از اعضای طالبان در این حمله شده‌اند.
نیروهای احمد مسعود می‌گویند که این حملات را در پاسخ به اقدام طالبان در زندانی کردن زنان و دختران تاجیک تبار در شهرستان حصه اول انجام داده است.

حملات نیروهای احمد مسعود در استان پنجشیر و کاپیسا در هفته‌ی اخیر افزایش یافته است. این نیروها مدعی تشکیل “جبهه مقاومت ملی” شده‌اند و عموم حملات و تنش‌ها در مناطق شمالی و مرکزی افغانستان را به نام خود مصادره می‌کنند. سخنگوی طالبان و برخی مقامات کشورهای خارجی موجودیت نیروهای این جبهه را تنها در فضای مجازی عنوان کرده‌اند و منکر واقعیت این حملات شده‌اند.

بیشتر بخوانید:
گردوخاک امنیتی طالبان در کابل
حمله نیروهای احمد مسعود به طالبان در پنجشیر

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.