تحولات آفریقا، ۱ بهمن ۱۴۰۰

جمعه 1 بهمن 1400 - 17:07
https://iswnews.com/?p=61279

آخرین اخبار و تحولات از کشورهای نیجریه، لیبی، سومالی، مصر، مالی، موزامبیک و بورکینافاسو

۱- نیجریه:
– در ۲۶ دی ماه، بر اثر حمله داعش به منطقه کاوتیکاری در ایالت برنو، دو نفر مسیحی را به قتل رسانده و منازل آنها را غارت کرد.
– در ۲۹ دی ماه، بر اثر انفجار مین در مسیر خودروی نظامیان ارتش نیجریه در شهر دیکوا واقع در ایالت برنو، پنج نفر نظامی نیجریایی کشته و زخمی شدند.
– در ۳۰ دی ماه، داعش پایگاه ارتش نیجریه در منطقه مرارابا واقع در ایالت برنو را خمپاره باران کرد.

۲- لیبی:
در ۲۶ دی ماه، در حمله عوامل داعش به پایگاه ارتش ملی (تحت فرمان ژنرال حفتر) در نزدیکی شهر ام الارانب یک نفر کشته و دو نفر دیگر زخمی شدند.

۳- سومالی:
– در ۲۶ دی ماه، حمله انتحاری به خودروی حامل “محمد ابراهیم معلمو” سخنگوی دولت سومالی ناکام ماند. گروه تروریستی الشباب مسئولیت این ترور را به عهده گرفت.
– بر اثر حمله انتحاری یکی از اعضای گروه الشباب به یک کافه در محله وادجار در غرب شهر موگادیشو، چهار نفر کشته و بیش از ۱۰ نفر زخمی شدند.

۴- مالی:
– ارتش مالی از کشته شدن ۱۰ نفر از اعضای گروه نصرت الاسلام و المسلمین از جمله “عثمان سیدیبی” نفر دوم گردان ماسینا از زیرمجموعه‌های اصلی این گروه، در حملات هوایی به مناطق مرکزی مالی خبر داد.
– دولت مالی خواستار بازنگری فرانسه در قراردادهای دفاعی دوجانبه شد. “چوگوئل کوکالا مایگا” نخست‌وزیر مالی در این پیام نسبت به پرواز هواپیماهای مالی در آسمان کشور خود بدون اجازه فرانسه تاکید کرد.

۵- موزامبیک:
در ۲۵ دی ماه، داعش با حمله به روستاهای کیتولیا و سیتاتی در استان کاپودیلگادو ۸۰ منزل را به آتش کشید. در این حملات دستکم پنج نفر کشته و دهها نفر زخمی و آواره شده‌اند.

۶- بورکینافاسو:
در ۲۸ دی ماه، بر اثر انفجار بمب در مسیر عبور خودروی نظامیان ارتش فرانسه در شمال بورکینافاسو، چهار سرباز فرانسوی مجروح شدند.

۷- مصر:
در ۲۹ دی ماه، طی کمین مسلحین ناشناس به ارتش مصر را در منطقه جوره واقع در جنوب شیخ زوید ۱۳ نفر کشته و زخمی شدند.

بیشتر بخوانید:
تحولات آفریقا، ۲۴ دی ۱۴۰۰

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.