حمله داعش به زندان الصناعه در حسکه

جمعه 1 بهمن 1400 - 20:37
https://iswnews.com/?p=61325

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ عوامل داعش با انفجار دو خودروی بمب گذاری شده و حمله به زندان الصناعه در حسکه عملیاتی را جهت آزادی زندانیان داعشی ترتیب دادند.

در ساعت ۲۰ روز گذشته به وقت محلی، تعدادی از عناصر داعش با انفجار دو خودروی بمب‌گذاری شده در نزدیکی زندان “الصناعه” واقع در شهر حسکه و حمله به این زندان قصد داشتند تا عناصر داعشی داخل زندان را فراری دهند. همزمان با این حمله، زندانیان داعشی نیز اقدام به شورش کرده و تعداد قابل توجهی از آنها موفق به فرار شدند که دو تن از آنها هنگام فرار از زندان توسط نگهبانان کشته شدند.
پس از دقایقی، بالگردهای ائتلاف آمریکایی در اطراف این زندان به پرواز درآمده و نیروهای امنیت داخلی YPG و نیروهای دموکراتیک سوریه SDF زندان را به محاصره کامل درآوردند که این اقدام باعث شد تلاش ۸۹ نفر از زندانیان داعش جهت فرار دسته‌جمعی خنثی شود.

همزمان با هرج و مرج امنیتی در زندان، ساعت‌ها درگیری‌ها میان عناصر داعش و نیروهای YPG و SDF در حومه‌ی زندان “الصناعه” ادامه داشت و با فروکش کردن درگیری‌ها و کاهش تبادل آتش، شبه نظامیان کُرد عملیاتی را جهت پاکسازی و دستگیری عناصر داعش در حومه‌ی زندان آغاز کردند.

طی این درگیری‌ها، چهار نفر از جمله سه غیرنظامی کشته و هفت نفر از نیروهای امنیت داخلی YPG و یک خبرنگار مجروح شدند. همچنین پنج تن از مهاجمین داعش کشته شدند.

زندان الصناعه در ضلع جنوبی شهر حسکه قرار دارد و نزدیک به پنج هزار از عناصر داعش با ملیت‌های مختلف را در خود جای داده است.

بیانیه داعش در رابطه با حمله به زندان الصناعه در حسکه
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. میثم شنبه, ۲ بهمن, ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۲

    تنها راه حل اعدام تمام دواعش زندانیه

    پاسخ
  2. علی جلالی فر پنجشنبه, ۷ بهمن, ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۲

    دراسلام کسی که آدم کشت حکم او اعدام است ۹۰ درصد افراد داعیش درجنگ سوریه وعراق دستشان به خون مسلمان وغیر مسلمان آلوده به خون است حتی کودکان معصوم لذا حکم آنان دادگاه جنگی صحرای است وباید اعدام شوند ماندن آنان درزندان برای کشورهای منطقه یک بلای دیگری است باید اعدام شوند واین عقیده پوچ آبروی اسلام را درجهان برده است

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.