قلع و قمع نیروهای احمد مسعود توسط طالبان در جنوب بلخ

یکشنبه 3 بهمن 1400 - 09:03
https://iswnews.com/?p=61415

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ طی درگیری طالبان و نیروهای احمد مسعود در جنوب استان بلخ دستکم ۱۲ نفر کشته شدند.

در شامگاه ۱ بهمن ماه، درگیری‌های سنگینی بین طرفداران احمد مسعود و طالبان در روستای باختر واقع در شهرستان کشنده در جنوب استان بلخ رخ داده است. طی این درگیری فرمانده “عبدالقدیر رسول زاده” مشهور به “جمشید کوهستانی” و هفت نفر دیگر از نیروهایش کشته شده‌اند. کوهستانی از افسران نیروی ویژه حکومت پیشین بود که اخیراً به احمد مسعود پیوسته بود و مسئولیت اجرای عملیات های چریکی نیروهای احمد مسعود علیه طالبان در استان‌ بلخ را به عهده گرفته بود.

به گزارش منابع محلی، در این درگیری یکی از بزرگان محله باختر به نام “حاجی مهرالله” و سه عضو خانواده‌اش به جرم همکاری با نیروهای احمد مسعود نیز از سوی طالبان به طور بی رحمانه‌ای تیرباران شده‌اند.

این درگیری اولین تقابل جدی نیروهای احمد مسعود با طالبان در استان بلخ پس از روی کار آمدن طالبان در افغانستان می‌باشد و عموم درگیری‌ها به واسطه استقرار نیروهای احمد مسعود در مناطق کوهستانی، در استان‌های پنجشیر، بغلان، کاپیسا، سمنگان و بدخشان رخ می‌دهد.

بیشتر بخوانید:
حملات نیروهای احمد مسعود به طالبان در استان‌های پنجشیر و کاپیسا

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. محمدرضا یکشنبه, ۳ بهمن, ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰

    درود بر احمد مسعود و یاران شجاع و با شرفش و لعنت به طالبان و مسئولان فاسد و وطن فروش حکومت سابق افغانستان

    پاسخ
    1. .. دوشنبه, ۴ بهمن, ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۵

      از کجا پیام میزاری؟! ایرانی هستی؟! .چون احمدمسعود ایرانه! یک سری از نیروهاش هم صبح تا شب در اینترنت پخش هستن،همین پرت پلا رو میگن! ۲۰ سال پیش کجا بود؟! اون موقعه برده جنسی کودکان(پسر) در بازار افغانستان (با حامیت امریکا و غرب ) صورت میگرفت؟! یا افغانستان شده بود مرکز مواد مخدر! پرورش تروریست! اواره شدن مردم افغانستان در کل جهان! .. لال بود؟! الان اومده ایران چه غلطی کنه؟! چرا تویه این ۲۰ سال نرفت به دولت کثیفشون بگه،بزاره چند قطره اب بیاد سمت ایران! یا مانع فساد و فحشاء فوق عظیم در افغانستان بشه! صدمات عظیم که به دین اسلام در ۲۰ ساله، کمتر کشوری به اندازه افغانستان به جهان زده! چرا اون موقعه این شخص خود فروخته و وارنه! اگر دغدغه دین و مردم و شرافت داشت! کاری نمی کرد؟!
      مردم ایران رو ساده گیری اوردی!؟ یا داری جوک تعریف میکنی! با این جملات تهوع برانگیرت و نفرت انگیزت .. لعنت بر احمد مسعود و داعش و القاعده و پدر ، مادر اصلی همه این گروهک ها کثیف،یعنی امریکا و غرب.

    2. نخجیربان سمنگانی چهارشنبه, ۶ بهمن, ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۳

      دیدگاه شما جناب … ،مورد قبول نیست.
      ماهیت شیطانی طالبان و دیوبندیه بر همه معلوم شده و از سویی دیگر احمد مسعود هم گزینه ی قابل اعتمادی نیست

      ایران باید دنبال گزینه های دیگری برای جمع کردن این وضعیت در کشور خراسان(افغانستان)بگردد…

  2. دوشنبه, ۴ بهمن, ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۴

    در رابطه با خبررسانی از احمد مسعود و گروهای فاسد احتیاط کنید! فقط کافی به اخبار خودتون در زمان تصرف افغانستان رجوع کنید،ببینید،خبرهای که توسط این شخص معلوم حال منتشر شده،چقدر خالی بندی و اغراق صورت گرفته! روح افراد کشته شده احمد مسعود احتمالا با برنالد لویی محشور میشن!

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.