به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ درگیری‌ها میان عناصر داعش و شبه نظامیان کُرد در زندان الصناعه و اطراف آن برای سومین روز متوالی ادامه دارد.

بامداد امروز و در ادامه درگیری‌های عناصر داعش و شبه نظامیان کُرد در زندان الصناعه، نیروهای دموکراتیک سوریه SDF و نیروهای امنیت داخلی YPG موفق شدند کنترل چند نقطه در ضلع شمالی زندان را بطور موقت بدست گرفته و با عناصر داعش مقابله کنند. ساعاتی بعد تبادل آتش میان طرفین شدت گرفته و شبه نظامیان کُرد عقب نشینی کردند. عناصر داعش با استفاده از عملیات‌های انتحاری حملاتی را علیه نیروهای SDF صورت دادند و از این طریق موفق شدند فشارهای ناشی از محاصره را کاهش داده و تعدادی از نگهبانان و عوامل زندان الصناعه را به اسارت درآوردند.

با گسترش درگیری‌ها، شبه نظامیان کُرد جهت کنترل اوضاع و مقابله با عناصر داعش اقدام به اعزام نیروهای کمکی از شهرهای رقه و منبج به حسکه کردند. بالگردها و جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی در پشتیبانی از شبه نظامیان کُرد نقاط حضور عناصر داعش را هدف حمله قرار داده و تعدادی از نیروهای کمکی ائتلاف آمریکایی نیز به همراه تجهیزات از شهر الشدادی به شهر حسکه اعزام شدند.

اگرچه منابع نزدیک به نیروهای دموکراتیک سوریه تعداد تلفات نیروهای خودی در این درگیری‌ها را ۱۷ کشته و ۲۳ زخمی و تلفات گروه داعش را ۲۲ کشته عنوان کرده‌اند اما منابع میدانی اظهار داشتند که آمار واقعی بیش از این می‌باشد و تاکنون حدود ۳۰ نفر از شبه نظامیان کُرد کشته شدند که عناصر داعش طی جنایتی برخی از آنها را ذبح کرده‌اند. تعداد زیادی از مجروحین به بیمارستان‌های حسکه و قامشلی منتقل شده‌اند و منابع پزشکی اعلام کردند که نیازمند دریافت خون جهت مداوای زخمی‌ها می‌باشند.

همچنین نیروهای دموکراتیک سوریه SDF و نیروهای امنیت داخلی YPG چند گروه از عناصر داعش را که قصد کمک به تروریست‌های داخل زندان الصناعه و اطراف آن داشتند را در حومه شمالی و غربی حسکه شناسایی کرده و با آنها درگیر شدند.

علی‌رغم بمباران هواگردها و حملات توپخانه‌ای ائتلاف آمریکایی به اطراف زندان الصناعه، عناصر داعش در حال مقاومت بوده و شبه نظامیان کُرد پیشروی خاصی نداشته‌اند. درگیری‌ها همچنان در زندان الصناعه و مناطق اطراف آن ادامه دارد و شبه نظامیان کُرد اعلام کردند که طی چند ساعت آینده این زندان و مناطق اطراف آن تحت کنترل نیروهای SDF قرار خواهد گرفت.

شایان ذکر است ضبط صحنه‌های درگیری، اسارت نگهبانان زندان الصناعه، اجساد کشته شدگان و انتشار این ویدیوها توسط داعش تاثیرات مخربی بر نیروهای حاضر در خط مقدم مبارزه با عناصر داعش گذاشته است.

بیشتر بخوانید:
حمله داعش به زندان الصناعه در حسکه

ویدیویی از حضور عناصر داعش در زندان الصناعه
ویدیویی منتشر شده داعش از کشته‌شدگان
گروه داعش با انتشار این ویدیو مدعی به اسارت گرفتن تعدادی از شبه نظامیان کُرد شده است.
پرواز بالگردهای ائتلاف آمریکایی بر فراز مناطق درگیری

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. Haj yasin یکشنبه, ۳ بهمن, ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۳

    مطلب پرمحتوا و جالبی بود, گور داعشیها رو باید کند

    پاسخ
  2. کورد یکشنبه, ۳ بهمن, ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۷

    داعشی ها رو باید تیکه تیکه کرد خیلی منتظر خبری از حسکه موندم ولی سایت های ایرانی اخبار دروغ کار کردن اما سایت شما واقعیت های میدانی را نشان داد
    سایت شما همیشه در صدر وب سایت های حقیقتگو بوده است و حتی در نشر جنایت های اسد هم ابایی ندارد

    پاسخ
  3. یکشنبه, ۳ بهمن, ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۹

    إمریکاییها چ غلطی کردند در انجا؟؟

    پاسخ
  4. محمد(ل ن ) یکشنبه, ۳ بهمن, ۱۴۰۰ - ۰۳:۵۶

    مگه حسکه دست ارتش سوریه و روسیه نبود !!

    پاسخ
    1. فیزیک یکشنبه, ۳ بهمن, ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۸

      نه کلش.

  5. قاطع یکشنبه, ۳ بهمن, ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۸

    کلللل زندان باید بمباران بشه

    پاسخ
  6. علی جلالی فر یکشنبه, ۳ بهمن, ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۰

    چگونه زندانی ها همزمان باحاله داعیش درداخل شورش کردن وتعدادی ازآنها فرار کردن یک عامل اطلاعات خبر بین داعیش و زندانی‌ها را ردبدل مکرده دوما داعیشیها اسرا را ذبح مانند دراسلام منع شده اسیر را نمی کشند اینها مسلمان نیستند عوامل آمریکا هستند درامارات وعربستان آموزش دیدن باید در میدان داعیش را قلع قم کنند

    پاسخ
  7. فرزند ایران یکشنبه, ۳ بهمن, ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۰

    آخه این چه وضعیه، شمایی که نمی تونید حتی با وجود آمریکا نه جلوی ترکیه را بگیرید و نه داعش را جمع کنید مناطق را تحویل دولت مرکزی بدید!!!!!!

    پاسخ
  8. سید رضا سه شنبه, ۵ بهمن, ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۱

    نبرد بین دو گروه تروریستی! داعش و پ ک ک . به امید نابودی هر دو

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.